Barrenetxea Ayesta, Miren; Cardona Rodríguez, Antonio; Barandiaran Galdós, Marta; Mijangos del Campo, Juan José; Olaskoaga Larrauri, Jon(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] Uno de los problemas con que nos encontramos quienes trabajamos en la docencia universitaria es el
gran número de estudiantes que comienzan un grado sin saber muy bien cuál es el perfil de egreso del
mismo y sin ...
Martínez-de-la-Hidalga, Zoe; Villardón-Gallego, Lourdes; Flores-Moncada, Lirio(Universitat Politècnica de València, 2020-12-31)
[EN] The professional identity of teachers has an effect on the way they behave and act as teachers. For this reason, it is important to work on it specifically in initial training. Interaction, reflection and action have ...
Ruiz-Navarrete, Ronny(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Aunque muchos sistemas educativos determinan su excelencia académica en términos de su capacidad para atraer al personal más capacitado en docencia universitaria mediante procesos altamente selectivos de contratación ...
[EN] This article presents the results of research conducted with 18 beginning teachers of the Faculty of Philosophy at the Santiago University of Guayaquil, which are described and analyzed their testimonies regarding ...
Caballero Rodríguez, Katia(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] El perfil del profesorado universitario se va definiendo y transformando a partir de las exigencias que los
sistemas de evaluación e incentivación establecen para el acceso y la promoción dentro de la profesión.
En ...
Sigalat-Signes, Enrique(Federacion Espanola de Sociologia, 2016)
[EN] The aim of this paper is to broadly outline itineraries of employment insertion of the sociologists, and have greater knowledge of the professional reality of this group in the private sector, in an attempt to inquire ...
Alsina, A.; Batllori, R.; Falgás, M.; Güell, R.; Vidal, I.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] Various teaching practices are presented to bring out pre-service teachers’ previous experiences and beliefs about the teaching and disciplinary knowledge required to be a teacher. These practices were introduced in ...