Rubio Royo, Enrique; Pérez Martell, Mª Esher; Rubio Michavila, Constanza; Escandell Bermúdez, Olga; Rubio Royo, Francisco(Asociación Universitaria de Formación del Profesorado, 1999-06)
[ES] El uso de redes para establecer nuevos entornos de aprendizaje, está cada vez más extendido. Esta modalidad está provocando un cambio cultural en la sociedad. La universidad debe ser consciente de este cambio.
El ...
Gómez Del Amo, Rosa; Peinado Rocamora, Pedro; Moreno-Mediavilla, Daniel(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Teacher training and innovation in the academic field are basic processes for improving the quality of education. This paper presents an innovative didactic experience for students of the Master s Degree in Teacher ...
Suárez-Álvarez, Rebeca; Jiménez, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The use of mobile phones has become a common practice in young people's lives. Their high
consumption invites to rethink teaching practices so that they may be used as didactic tools
to develop innovative educational ...
[ES] En el nivel superior no puede pasar inadvertido el desafío que propone el escenario educativo actual en el cual convergen variables asociadas a numerosas transformaciones en el rol que asumen docentes y ...
[EN] Statistic is a discipline present in numerous university curricula of very diverse degrees in Natural Sciences, Biosanitary, Engineering or Social Sciences. Given its role in the general training of students and ...
Jarauta Borrasca, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este artículo tiene como objetivo describir una experiencia de aprendizaje llevada a cabo en los grados de Pedagogía y Maestro/a de Educación Primaria de la Universidad de Barcelona (UB). En concreto, el artículo ...
Ibarrola-García, Sara(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] El conocimiento práctico permite al docente poner en relación lo que ocurre en su aula con contenidos teóricos. Esto facilita la coherencia pedagógica e impulsa la introducción de mejoras en la práctica. El profesor ...
[EN] The final degree project has been one of the main innovations in the pedagogical design of the new subjects of the Bologna Plan. Spanish universities have developed the subject as a theoretical or practical work, with ...
García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Torres Soto, Ana; Bolarín Martínez, María José(Universitat Politècnica de València, 2023-06-30)
[ES] Este artículo tiene como objetivo analizar la implementación de diferentes experiencias de innovación destinadas a la mejora de los procesos de enseñanza y aprendizaje mediante estrategias que favorecen la implicación ...
García Hernández, Lara Inmaculada(Universitat Politècnica de València, 2020-10-15)
[ES] Ha habido un reciente boom de cursos masivos online de educación, MOOCs desde plataformas educativas e instituciones educativas en los últimos 10 años. Uno de los objetivos por los que se crean estos cursos es el de ...
Ginesta Fontserè, Anna; Rochera Villach, Maria José; Colomina Álvarez, Rosa; Remesal Ortiz, Ana(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Training competent learners capable of acting in complex situations is a challenge of current university teaching. In response to this challenge, teaching methodologies that promote more active learners engagement ...
Ramírez Garzón, M. I.; Montoya Vargas, J.(2018-06-29)
[EN] This article provides a qualitative exploration on stakeholder’s thoughts about good teaching and faculty evaluation in different disciplines. Thus, on this studies result, future proposals for faculty ...
De Vivero Arciniegas, Felipe(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] Tanto los estudiantes de Derecho como las empresas que reclutan recién egresados identifican una desconexión entre lo que se enseña en las facultades y lo que debe saber hacer un abogado. Aunque se ha escrito sobre ...
[EN] This contribution presents an innovative teaching experience dedicated to developing core competencies in the university student by activating educational practices and evaluation procedures that seek to promote ...
Romero Saritama, José Miguel; Simaluiza, Janneth; Ramón, Pablo(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The new digital age challenges teachers to restructure conventional asynchronous academic activities in distance higher education. In this regard, this paper focuses on the creation of digital narratives by students ...
Rubio Michavila, Constanza; Pérez Martell, Mª Esher; Escandell Bermúdez, Olga(Asociación Universitaria de Formación del Profesorado, 1999-06)
[ES] Las Tecnologías de la Información están modificando la sociedad a ritmo acelerado. Las universidades están también incorporándolas en algunos de sus programas.
Se analiza el cambio que producen en la docencia, así ...
[EN] The use of social media in education has been broadly discussed in the literature and different educational experiences have been proposed in higher education to get students to value them as a powerful aids for ...
Hernández de la Torre, Elena; Fernández Rodríguez, Antonio; Santana Pérez, Teresa; López García, Inmaculada(Universitat Politècnica de València, 2021-12-30)
[EN] Higher Education currently has the task of training competent professionals for their professional insertion, requiring Universities to focus their attention on the comprehensive training of the student and the ...