[EN] This paper describes the work performed in the last year within the Teaching
Innovation Project "Development of generic skills to promote student
excellence" by the team of Innovation and Educational Quality (EICE) ...
Martín García, María Inés; García-Perales, Ramón; Palomares-Ruiz, Ascensión; Cebrián-Martínez, Antonio(Universitat Politècnica de València, 2024-06-30)
[EN] Teachers are professional experts in continuous evolution. Therefore, it is crucial to evaluate their preparation from the beginning of their professional career, which is why the analysis of their initial training ...
Filip, Raducu Flaviu(Universitat Politècnica de València, 2016-10-05)
[ES] En este trabajo se plantea el desarrollo de un juego serio multi-jugador que permita el desarrollo de capacidades de inteligencia emocional en usarios en educación infantil.
En el trabajo se analizan las aproximaciones ...
de Juan Pardo, María; Fuster-Linares, Pilar; Gallart Fernández-Puebla, Alberto; Rodriguez, Encarna; Wennberg, Laia; Martín-Ferreres, Maria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] A Student led Conference, planned and organized by nursing students enrolled in two elective modules (Interdisciplinary Care of Older Adults and Old Age and Dependency) across two academic years (2018-19 and 2019-20). ...
Arques Ureña, Laura(Universitat Politècnica de València, 2013-11-21)
Lo que se pretende con este estudio es encontrar la piedra angular del enfoque de las organizaciones, mediante la cual, el gestor de proyectos pueda reemplazar las soluciones poco satisfactorias con soluciones de tipo ...
Llorent, Vicente J.; Ruiz-Calzado, Inmaculada; Varo-Millán, Juan Carlos(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN] This article discusses as an important element to identify those characteristics that emotional intelligence measures as indicators considered most important for the good teacher . We propose a quantitative methodology ...
Rodríguez Jiménez, Rosa María; Caja López, María del Mar; Gracia Parra, Patricia; Velasco Quintana, Paloma Julia; Terrón López, María José(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] Los cambios producidos en los procesos de enseñanza–aprendizaje requieren de los docentesformación competencial que motive a los alumnos para que sean capaces de desarrollarse ...
Mavrou, Irini; Bustos-López, Fernando(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-19)
[EN] The current study intended to examine the influence of working memory capacity and emotional intelligence on emotional expression in Spanish as a second language (SSL). Forty-one learners of SSL (A2 and B1 levels) ...
[EN] Animation has echoed the importance that mental health has recently acquired in society. Knowing how to identify one s own emotions and interpret them in order to know how to develop skills, make decisions and, in ...
García Llácer, Gael(Universitat Politècnica de València, 2024-09-23)
[ES] El objetivo del TFG es mostrar el progreso en la realización de un cómic planificado para ser terminado alrededor de septiembre de 2024 y publicado más tarde en el mismo año. Panaceris es un cómic que trata acerca de ...
Albert Sanchís, Laura(Universitat Politècnica de València, 2014-06-13)
[ES] La finalidad de este trabajo es la creación de una escuela infantil con una educación diferenciada y de calidad. Esta diferenciación se basa en tres pilares que son el inglés como lengua única, la inteligencia emocional ...
Detelinova Nikolova, Kristin(Universitat Politècnica de València, 2021-07-27)
[ES] Te voy a abrazar, es un álbum ilustrado que se basa en la importancia del abrazo y su relación con las emociones. Trata de introducir a los más pequeños en el mundo de sus sentimientos, para que ellos solos sean capaces ...
Campo Vasquez, Diana Alejandra(Universitat Politècnica de València, 2022-09-15)
[ES] Diseño y desarrollo de una guía ilustrada centrada en el autoconocimiento, la gestión emocional y la motivación, con ejercicios prácticos guiados y basada en la experiencia personal. La memoria documenta la ideación ...