Xi, Jing(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] El presente trabajo, resultado del fin de este máster, nace con el propósito de indagar y analizar las diferencias existentes entre España y China en la comunicación no verbal de la clase magistral. El interés por la ...
Cui, Shiqi(Universitat Politècnica de València, 2023-09-21)
[ES] Esta tesis es el resultado de la finalización del máster en Lenguaje y Tecnología y nació con el propósito de comparar y analizar las similitudes y diferencias de la comunicación no verbal en la publicidad sin fines ...
Zhao, Wenjie(Universitat Politècnica de València, 2023-10-27)
[ES] Las noticias son un medio importante para que se obtenga información sobre la sociedad y un soporte para reflejar fenómenos y características sociales. Al mismo tiempo, las noticias están estrechamente relacionadas ...
Enríquez-Aranda, Mercedes(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] Audiovisual translation and Media Accessibility are fields of Translation Studies where academic research and professional practice directly influence the translator’s training.In this paper, we address the curriculum ...
Gimeno Cabrera, Nuria(Universitat Politècnica de València, 2014-04-30)
The purpose of be involved in this project is to help to expand the knowledge of the Spanish culture using the cinema as a channel of cultural transmission.
The project has its main focus on the understanding of the current ...
Kirschner, L. Lynette(Universitat Politècnica de València, 2015-03-30)
[EN] This papers looks into whether combining Skype, blogging and class discussions reinforces or refutes stereotypes. The hypothesis was that some students do not have an adequate chance to reflect on their skype experience ...
[EN] The SocialNEET project, promoted at the Polytechnic Institute of Bragança, between November 2020 and February 2021, whose main goal is the (re)integration in the labour market of young people, through the creation of ...
Gruber, Alice; Karnovska, Sofiya(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-02-12)
[EN] This study explores how students perceive the construction of cultural identity in online intercultural encounters and the impact these perceptions may have on their relationship with English as a Lingua Franca (ELF). ...
Carrió-Pastor, María Luisa(Universidad de Almeria, 2019)
[ES] El inglés académico puede considerarse como que no expresa las emociones
o pensamientos de los escritores. Sin embargo, cuando analizamos textos escritos por
hablantes con diferentes lenguas maternas, se puede observar ...
Zhang, Wenyong(Universitat Politècnica de València, 2021-10-19)
[ES] El presente trabajo, resultado final de este máster, nace para investigar y llevar a cabo un análisis comparativo de la comunicación no verbal en el discurso político que se produce en el ámbito de los organismos ...
Ivorra Pérez, Francisco Miguel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-07-01)
[EN] This paper hypothesizes that the different cultural orientations that Spain and USA hold with respect to Hofstede's (2003/1991) Individualism cultural dimension may promote different professional discourse cultures ...
Villegas Paredes, Gladys Luisa(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN] The present study aims to analyze the contributions of the intercultural pragmatics in teaching-learning of Spanish as a second language, and to contribute to delineate didactic actions that favor intercultural ...
López Santiago, Mercedes; Ballez, Michèle(Universitat de Valencia, 2014-06-23)
[ES] En la enseñanza de lenguas extranjeras, numerosos profesores trabajan las competencias lingüísticas y comunicativas por medio de actividades que incluyen las TIC. Entre ellas, se encuentran los proyectos de telecolaboración ...
Davidoff, Katja; Piñeiro, Carol(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] This article discusses the benefits of project-based and self-directed learning to develop competency in utilizing a second language and working collaboratively. The background premise of these modes of learning is ...
Izquierdo Fontestad, Laura(Universitat Politècnica de València, 2022-01-21)
[ES] En el contexto actual en el cual las distancias entre países se han reducido sustancialmente y la movilidad se ha incrementado a un ritmo vertiginoso, las sociedades se han tenido que adaptar a nuevos términos como ...
Garg, Ritam; Piazza, Alexander(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-03-12)
[EN] The development of “ABCD” technology (Artificial intelligence, Blockchain, Cloud computing, and Big data) has promoted the design and development of new and innovative technologies, which fundamentally revolutionized ...
Bohinski, Chesla Ann; Leventhal, Yumei(Universitat Politècnica de València, 2015-03-30)
[EN] This paper shares the work and observations from a task-based 6-week email exchange project between participants in Spain and the US. Though small in scale, the study offers insights for those interested in telecollaboration ...