Noverques, Aina; Sancho, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-07)
[ES] En este estudio se pretende mejorar el aprendizaje de los estudiantes en una de las prácticas de laboratorio de la asignatura de Experimentación en Ingenieria Química II del Grado en Ingeniería Química de la Universitat ...
Gomez Reyes, Flor Marleny(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-04-19)
[ES] El mundo del siglo XXI está enmarcado en la globalización, en donde la información fluye a través de las comunicaciones, es inevitable parar el desarrollo tecnológico y las nuevas formas de aprender e interactuar entre ...
Ares, Ana; Toribio, Laura; Nieto, José; De la Fuente, Adrián; Bernal, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] Given the impact of smartphones in all areas of society, the education at the university should not be conceived without the use of technological tools inside classrooms. The present study examines the use of “Bring ...
Abia Llera, Luis M.; Calvo Cabrero, M. Paz; Cano Urdiales, Begoña; López Pérez, Paula M.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] This paper presents the teaching innovation project which has been carried
out on the subject Numerical Methods, belonging to the first year of the
Mathematics Degree. The aim of this project is twofold. On the one ...
Garcia-Rodriguez, Inigo; Pérez-Cornejo, Clara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The progress in technology for learning has introduced new ways of teaching in the classroom that might favor self-assessment processes and male classes more dynamic, fostering the motivation of undergraduate students. ...
Segura Maroto, Marina; Maroto Álvarez, Mª Concepción; Ginestar Peiro, Concepción de María; Navarro Cerdán, José Ramón; Martón Lluch, Isabel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Emerging technologies and mobile platforms allow the introduction of new
teaching and learning strategies, in particular new ways to implement games
in higher education. Kahoot! is a free platform, which can be used ...
[EN] The profile of students in higher education is changing and yet, in spite of this, traditional methodologies of teaching are used without considering either the changes or the available resources. Over the last few ...
[ES] En este trabajo se presenta la experiencia de introducir la herramienta Kahoot en las sesiones de prácticas de informática de la asignatura Matemáticas II de la titulación del grado de Ingeniería Electrónica y Automática ...
[ES] La utilización en el aula de herramientas metodológicas más activas y participativas es una tendencia al alza en cualquier universidad. Además, observamos como es cada vez más habitual el uso de los smartphones o ...
Arroyo, Rosa; De Oliveira Jardim, Erika; Lo-Iacono-Ferreira, Vanesa G.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-24)
[ES] Este trabajo presenta la metodología desarrollada para la inclusión del uso de las TICs como instrumento de apoyo para la adquisición de habilidades y competencias en el ámbito de los estudios de la sostenibilidad ...
[EN] In this work we propose the use of different educational gaming strategies as a tool for learning and working the different generic skills competences. These methodologies have been applied in several statistics ...
Ares, Ana María; Bernal, Jorge; Nozal, María Jesús; Sánchez, Francisco Javier; Bernal, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] The present study examines the use of Kahoot! as a gamification tool to explore mixed learning strategies. We analyze its use in two different groups of a theoretical subject of the third course of the Degree in ...
del Castillo Rodríguez, Ángel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-04-04)
[ES] El perfil de estudiantado universitario ha cambiado a lo largo de los últimos años. El uso de Internet y las redes sociales ha propiciado la inmediatez en el día a día. A ello se suma que en los últimos años se ha ...
Alfaro-Cervelló, Clara; Terrádez-Mas, Liria(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] Faced with the COVID-19 pandemic situation, education has had to adapt to online teaching, trying
to preserve the essential student-teacher interaction. In this project we used the interactive tool Kahoot! in the ...
Ruíz Giménez, María; Martínez Jiménez, Rocío; García Martí, Elia; Pedrosa Ortega, Cristina; Licerán Gutiérrez, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The introduction of gamification in the university classroom, through new
technologies is a powerful tool that is giving great results. The main objective
at this work is to know and analyze the assessment that ...