Bao, Yanxia(Universitat Politècnica de València, 2024-10-29)
[ES] Las Tecnologías de la Información y las Comunicaciones (TIC) han sido ampliamente utilizadas en los negocios, la investigación académica y especialmente en el campo de la educación. Durante las últimas décadas, se han ...
Cerezo Herrero, Enrique; Schmidhofer, Astrid; Koletnik, Melita(Serv. Publicaciones de la Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 2021-12-08)
[EN] In this article, we present a pedagogical framework for foreign language teaching in undergraduate translation and interpreting programmes. Within Translation Studies, many scholars support the idea that TILLT ...
López Ferrero, Carmen; Atienza Cerezo, Encarna(Universitat Politècnica de València, 2022-07-28)
[EN] A didactic model for the assessment of plurilingual discourse competence is presented in order to promote its development more effectively. The method chosen is that of online cartographic representation: on the one ...
Pérez-Peitx, Mireia; Sánchez-Quintana, Núria(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] This article describes the plurilingual competence. It also introduces the belief system about language and language learning as well as the framework behind the research proposal. The following studies will show the ...
Trovato, Giuseppe(Universitat Politècnica de València, 2021-12-30)
[EN] New technologies are today, in the year 2021, an essential complement in the field of didactics in its broadest sense and, even more so, in the field of foreign language teaching. It is common knowledge that there has ...
Farr, Fiona; Murray, Liam(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-10-27)
[EN] In an Irish national setting, the urgent need to address the national language
skills' shortage has been highlighted in numerous arenas, and in the context
of the need for a continued economic recovery, language ...
[ES] El incremento del uso de portfolios de enseñanza y aprendizaje nació como fruto de la
necesidad de los docentes de potenciar la autonomía a través de la reflexión sobre los
procesos de aprendizaje. Actualmente, su ...
Tatoj, Cecylia; Galan, Beata; Poltorak, Ewa(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] One of the most cited key aspects of the current world is the dynamic and constant development of information and communication technologies. Their growing influence in various areas of our lives is not unimportant ...
Trigo Ibáñez, Ester; Romero Oiva, Manuel Francisco; Santos Díaz, Inmaculada Clotilde(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-13)
[EN] The lexical availability arose with a predominantly didactic character: the teaching of a language. However, most research studies do not include among their objectives the study of the orthographic situation of the ...
Andrés-Alba, Iván(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The main goal of this innovation for the Modern Greek classroom is to introduce the student
into Greek geography, heritage, and culture. For this purpose, a project based on a practical
case will be carried out: ...
Li, Jing(Universitat Politècnica de València, 2022-11-02)
[ES] La combinación de la lingüística de corpus con el enfoque de la clase invertida es un nuevo enfoque pedagógico para la enseñanza de segundas lenguas. Rompe con el modelo de enseñanza tradicional y puede aumentar la ...
Martín del Pozo, Mª Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2013-12-29)
[ES] Este artículo reflexiona sobre el concepto de docencia en inglés, una actividad creciente en la
universidad española como consecuencia del Espacio Europeo de Educación Superior, la
internacionalización de las ...
Jin, Pengfei(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] Con el rápido desarrollo de la tecnología de la información, han surgido numerosos programas de aprendizaje de idiomas, desde podcasts o educación en línea, hasta telecolaboración, principalmente eTandem, que se han ...
Julián Enríquez, Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-06-16)
[EN] This master thesis aims to integrate the literature and particularly the poetry in
the sapnish classroom as a foreign language, in the context of C1 and C2 levels,
according to the common european framework of ...
Xiao, Si(Universitat Politècnica de València, 2020-02-11)
[ES] Este trabajo intenta analizar la clase inversa en el aula de lengua extranjera y su implementación en China mediante una metodología de investigación basada en el análisis bibliográfico y el análisis de contenido de ...
López Pena, Zósimo(Universitat Politècnica de València, 2017-07)
[EN] Advertising plays a significant role in our daily lives. If adults often experience difficulties in identifying and evaluating this type of information, we wonder what tools secondary school pupils, educated in Spain, ...
Bataller Català, A.; Ballester Roca, J.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] We address the challenges of adult literacy in an American context from a European perspective. We focus on the context of adult education in Peru, a country with a great cultural and linguistic diversity, based on ...