Pelleriti, Margherita(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] This paper will focus on the delicate issue of assessing the language proficiency of dyslexic students in a foreign language, namely English. These learners are usually considered a sub-group of test takers because ...
García Laborda, Jesús; Gimeno Sanz, Ana; De-Siqueira, J.M.(Universidade Estadual de Campinas, Faculdade de Educação, 2011)
[ES] Este trabajo gira en torno a la experimentación inicial de las
soluciones propuestas por la Plataforma PAUER-PAULEX para
la realización de las Pruebas de de Acceso a la Universidad
(PAU) en España a través de ...
Carrió Pastor, Mª Luisa; Martín Marchante, Beatriz(Facultad de Filología de la UNED: Universidad Nacional de Educación a Distancia., 2016)
[ES] Este trabajo analiza las razones por las cuales un grupo de estudiantes falla las preguntas específicas que evalúan su competencia pragmalingüística en la prueba de dominio Oxford Online Placement Test (OOPT).
El ...
Simons, Mathea; Colpaert, Jozef(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-02)
[EN] This study provides insights into the judgmental evaluation of the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) by stakeholders or users. Given its widespread use and the debates surrounding it, a deeper ...
Martín Marchante, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2016-01-07)
[EN] ABSTRACT
Most standardized tests of English as a second language (ESL) and / or Foreign Language (EFL) are high stake tests, and a growing number of these offers two versions: a traditional pen & paper, and a ...