Miguel Molina, María Blanca de; Miguel Molina, Maria Rosario de; Catalá Pérez, Daniel; García Ortega, Beatriz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] This paper uses Learning Analytics and Dashboard to analyse the results of a course
attended in the same sessions by students from two different Bachelor’s Degrees. The aim is
to identify differences in the results ...
Peña, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Virtual Learning Environments, such as Moodle, commonly used in higher education, record student activity in high detail. Although it is valuable
information, it is usually hidden for both the teacher and the student ...
Santamaría López, Johan Estiven(Universitat Politècnica de València, 2021-01-05)
[ES] El objetivo general de este trabajo es el análisis, diseño e implementación de un cuadro de instrumentos, más conocido actualmente como “dashboard”, para ser utilizado
como herramienta de soporte a la actividad ...
Angulo Carrere, María Teresa; Álvarez Méndez, Ana María; Bravo-Llatas, María Carmen; Cristóbal Barrios, Jesús; Álvarez Vázquez, María Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] Se ha estudiado la actividad de los estudiantes de dos asignaturas de los grados en Fisioterapia, Anatomía Humana III, y en Podología, Biomecánica, en sus respectivos campus virtuales. Para ello se extrajeron los ...
Benlloch-Dualde, José-V.; Haro-Valle, Valeria Alexandra; Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo(CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)
[ES] El objetivo principal del trabajo es utilizar los datos que proporciona la plataforma institucional de la Universitat Politécnica de València sobre las interacciones de los usuarios con la misma para, aplicando técnicas ...
[EN] This study compares the use of the virtual campus performed by the students of Biomechanics, a subject of the Podiatry Degree from the Complutense University of Madrid during 2017-18 and 2019-20 academic courses, and ...
[EN] A university campus is comprised of Schools and Faculties attended by students whose primary intention is to learn and ultimately graduate with their desired qualification. From the moment students apply to a university ...
Herrero Cabo, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2021-01-27)
[ES] Con el auge de los Sistemas de Gestión del Aprendizaje en línea surge la
oportunidad de obtener métricas adicionales para comprender el comportamiento de
los alumnos en una asignatura, como puede ser el patrón de ...
Tubbax, Hans; Peeters, Iris(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-06-16)
[EN] Higher Education Institutes (HEIs) are undergoing a profound and widespread digital transformation with the introduction of digital technologies in education. The introduction of digitised educational environments ...
Learning analytics have great potential to support students’ learning process and instructors’ learning design, specially when presented as a visualization, visual-form LA, designed in conjunction with student reflections. ...