Martinez Giménez, Mireia del Carmen(Universitat Politècnica de València, 2022-10-24)
[ES] En este trabajo de fin de máster, se realiza el proyecto de un centro de producción y formación en el Parque Tecnológico de Paterna. Este lugar es un parque empresarial situado a 15 km del centro de la ciudad de ...
Gómez Verdú, Juan Antonio(Universitat Politècnica de València, 2020-09-17)
[ES] Una serie de universidades surgieron en 1960 debido a la necesidad de un nuevo paradigma educacional. Otras líneas de pensamiento se desarrollaron, incrementando el número de estudiantes que buscaban recibir una ...
Domingo Calabuig, Débora(Universitat Politècnica de València, 2021-10-28)
[EN] Fifty years have passed since pedagogy, sociology, urban planning and architecture converged in the same intense debate: that of learning spaces in higher education. The large-scale arrival of students at universities ...
Lacomba-Montes, Paula; Campos-Uribe, Alejandro(Facultad de Arquitectura, Arte y Diseño, Universidad Diego Portales, 2018)
[EN] The present article describes Finmere Primary School (1958-59), by the architects David and Mary Medd, which belongs to the Development Projects in Great Britain. The methodology of the article responds to Herbert ...
Lee, Jason Wen Yau(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] A building space can play multiple roles within an education institution. New spaces are being designed and created with the hopes of fostering innovation, collaboration and creative. The idea of developing such spaces ...
Llorens-Gámez, Mar; Higuera-Trujillo, Juan Luis; Sentieri Omarrementeria, Carla; Llinares Millán, María Del Carmen(Higher Education Press, 2022-06)
[EN] Enriched environments in animal models have demonstrated that exposure to an optimal stimulus improves behavior, cognition, and genomics. However, the evidence base for the neurophysiological influence of human ...
Martínez de Lizarrondo Vitas, Silvia(Universitat Politècnica de València, 2019-01-28)
[ES] Arquitectura y pedagogía ofrecen un diálogo en el proceso de proyecto. El trabajo plantea un análisis del centro de atención educativa singular (CAES) Juan Manuel Montoya en Nazaret con el objetivo de reflexionar sobre ...