Blecua Sánchez, Isabel; Sánchez Garrido, Carmen(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This article presents the response of a group of teachers from a bilingual State Secondary School with an intake of very varied student profiles, to the problems of production and comprehension of texts, which they ...
[ES] El niño de educación infantil está en la mejor edad para inculcarle el gusto por la belleza de la palabra, ya sea en forma de poesía o
narración. En la práctica de la experiencia educativa se ha descubierto que el ...
Carlino, Paula; Iglesias, Patricia; Laxalt, Irene(Universitat Politècnica de València, 2013-04-30)
[ES] Este trabajo examina las prácticas declaradas y las concepciones sobre lectura y escritura que pueden
inferirse de ellas, a partir de un estudio entre profesores terciarios argentinos. Para ello, administramos
una ...
[EN] The aim of this article is to study the key aspects involved in the teaching of Literature in Preschool and Primary Education. We want to reflect on the relevant elements which should be born in mind when desig-ning ...
Sosnovskaya, Natalia(Universitat Politècnica de València, 2022-03-29)
[ES] El proyecto consta de un complejo edificatorio que combina las preexistencias del lugar y edificios de nueva construcción con el objetivo de recomponer, conectar y dar unidad a la manzana, que se encuentra actualmente ...
Felipe Morales, Andrea; Fortes Sánchez, Miguel; Marín-Casanova, José Antonio(Universitat Politècnica de València, 2024-07-29)
[EN] Artificial Intelligence (AI) has surprisingly burst into today s digital society. This study focuses on the use of generative AI in the reinterpretation and updating of classic literary texts, where the mediation of ...
Talens Sebastià, Carles(Universitat Politècnica de València, 2019-10-08)
[ES] Este documento trata de explicar el diseño e implementación de una solución de
software para una empresa dedicada al sector de cronometraje de eventos deportivos.
Dicha aplicación consiste en un lector de etiquetas ...
Carpintero Macian, Andrea(Universitat Politècnica de València, 2023-07-20)
[ES] El eje que conforma este trabajo final de grado es la combinación de la literatura con la ilustración y la maquetación de este. Este proyecto desarrolla un libro narrado que contendrá varias ilustraciones por capítulo. ...
Rodríguez Cabrera, Josep M.(Universitat Politècnica de València, 2020-12-30)
[EN] Haiku has a long history that we previously analyzed, both in Japanese and Spanish culture. This work shows the possibilities offered by this stanza for the development of competencies, skills and abilities in the ...
García Peña, Lilia Leticia(Universitat Politècnica de València, 2022-12-29)
[EN] Literary analysis can be done from a great multiplicity of theoretical and methodological platforms that have enriched, with diverse perspectives, the 20th and 21st centuries. This work intends to share a path of ...
García Única, Juan(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[EN] This paper focuses on the role of classics in literary education. First of all, we place the problem of the classics in the context of the current crisis of humanistic education. Then we try to demonstrate how the ...
Escoto Montero, Estefania(Universitat Politècnica de València, 2019-02-28)
[ES] El objeto del proyecto se centra en potenciar las relaciones sociales, creando así un espacio público que pueda ser un punto de encuentro colectivo y facilite las relaciones entre los vecinos de San Isidro.
El edificio ...
Vilar García, Sara(Universitat Politècnica de València, 2008-05-06)
En la tesi Històries de paraula plàstica, intentem fer una incursió sobre la utilització del llenguatge escrit i de la narració d'històries en el camp de les arts visuals. En aquest sentit, la incorporació del registre ...
Gil Rodríguez, Juan Ignacio(Universitat Politècnica de València, 2015-10-23)
Cierto es que todo el mundo necesita ir de compras. Ya sea por necesidad o por gusto y
disfrute, casi todos los días tenemos que ir al supermercado o al centro comercial a por
nuevos productos. También es cierto que a ...
Romero Oliva, Manuel Francisco; Wilczyńska, Agnieszka(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-15)
[ES] Reseña bibliográfica de dos libros de este autor: Ballester, J. (2015). La formación lectora y literaria. Barcelona. Graó.Ballester, J. (2015). L’horrible perill de la lectura. Valencia. Perifèric edicions.
Aguilar Ródenas, Consol(Universitat Politècnica de València, 2020-06-19)
[ES] Los informes sobre hábitos de lectura señalan que, a partir de segundo de la ESO, se produce una deserción de la lectura. La razón es que desde el sistema educativo no se ha conseguido una educación literaria que les ...
García Parejo, Isabel; Ahern, Aoife; García Bermejo, Mª Luisa(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This article describes an overview and results of two teaching innovation projects, Genres and Society I and II (refs. 128 and 112, respectively), developed at the Complutense Univesity School of Education be-tween ...
de la Montaña Rojo, Elena; Soto Vázquez, José(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] A literary route is a planned route around the biography and work of one or more authors, with the aim of bringing literature closer to the recipient. This study analyses the situation of the educational and cultural ...
Carrillo Pimentel, Margot; Carrillo Torea, Carmen Virginia(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[EN] The essay presents a work experience on the promotion of literary texts reading. It was undertaken by a group of teachers and students from the Bolivarian schools in the rural areas of Trujillo state,Venezuela. It was ...