Castelló, Adrián; Iserte, Sergio; Belloch, Jose Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] The C language has been used for ages in the application development in multidisciplinary environments. However, in the academia, this language is being replaced by other higher-level languages due to they are easier ...
Vázquez Mendoza, Jorge Alberto(Universitat Politècnica de València, 2021-10-18)
[ES] Las tecnologías educativas emergentes a nivel mundial han tenido un considerable impacto en el aprendizaje de la población, entre las mas destacadas tenemos los cursos MOOC, los cuales, se estima que para el año 2024 ...
[EN] This work is carried out through the European project for the creation and development of
MOOCs (ECO: E-learning and Open Data Comunication: Masive, Mobile, Ubiquitous and
Open Learning). This work aims to analyze ...
Ferrando Bataller, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2016-07-01)
Los objetivos son conocer las nuevas tendencias en cursos online.
Se desarrollan conceptos generales sobre MOOC y se detalla la oferta de cursos de la UPV.
Ghedhahem, Zeineb(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-03-03)
[EN] Technologies offer opportunities to make teaching and learning more effective and appropriate and no
one can deny the potential benefits of the digital revolution in language teaching. A new form of teaching
distance ...
Luján-Mora, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2013-11-01)
[ES] En este artículo se muestra la evolución de la enseñanza de una asignatura de la carrera de ingeniería en
informática, “Programación en Internet”, a lo largo de doce años. En esta asignatura, los alumnos
aprenden ...
Pardo Vicente, María Teresa; Llorens Molina, Juan Antonio; Morera Bertomeu, Isabel María; Gómez Benito, Carmen; Despujol Zabala, Ignacio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The introduction of Information and Communication Technologies (ICT)
means an undeniable and irreversible change of educational paradigm
offering alternatives for attending teaching which are reflected in ...
Massive Open Online Courses have opened a new perspective for learning. The fragmentation of their contents made them easier to follow and permits a faster access to each single video where a content is presented. Nevertheless, ...
Mariani, Ilaria; Vandi, Angelica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] From distributed interactive narratives to games and playful systems, complex interactive projects challenge the fashion ecosystem introducing new possibilities that require innovative and transdisciplinary competencies ...
[EN] Universitat Politecnica de Valencia (UPV) was the European institution with more MOOC course runs done by December 2016. This paper describes and analyses the decision-making process, and rationale of the development ...
Garcia-Ortega, Beatriz; Perello-Marin, M Rosario; Ribes-Giner, Gabriela; Santamarina-Campos, Virginia; Segarra-Oña, Marival(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[ES] Los MOOCs son cursos online abiertos que suelen contar con un número elevado de alumnos matriculados pero que presentan a su vez importantes tasas de abandono. En este artículo se propone la conveniencia de establecer ...
Gómez Benito, Carmen; Llorens Molina, Juan Antonio; Morera Bertomeu, Isabel María; Pardo Vicente, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] The design and development of a chemistry propedeutic course based on the
Massive Online Open Course (MOOC) model as educational innovation, is
shown in this work. Its aim is to help students to overcome well ...
[ES] En este artículo se analizan los aspectos más significativos del curso MOOC “Introducción a la Gestión de Proyectos” que la UPV imparte en EDX. La formación en Gestión de Proyectos es actualmente muy importante para ...
[EN] The health situation has led us to explore new teaching models that were previously
complementary and that became essential for our activity. Detected the interest in specific
training in oncological cosmetics due ...
Vidal Yuste, Laura(Universitat Politècnica de València, 2020-07-30)
[ES] Durante los últimos años se ha observado una preocupante tendencia negativa en cuanto al número de alumnas matriculadas en carreras STEM, principalmente, en ingenierías e informática. Algunos estudios apuntan a la ...
Martín Beltrán, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2022-07-12)
[ES] Las actuales circunstancias económicas y sanitarias han generado un incremento sin precedentes en la demanda de formación online. Entre las distintas opciones de educación a distancia, los cursos online masivos en ...
Jordan Lluch, Cristina; Sanabria Codesal, Esther; Torregrosa Sánchez, Juan Ramón; Cordero Barbero, Alicia; Conejero Casares, José Alberto(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] In this work we present the innovation carry on the subject “Grafos modelos y aplicaciones” of the Bachelor's Degree in Informatics Engineering of the Escuela Técnica Superior de Ingeniería Informática (ETSINF) of the ...