[ES] Actualmente existen una cantidad muy vasta de trabajos relacionados con nuevos modelos y estilos de
aprendizaje e instrucción matemática. En el caso del área que abarca la instrucción matemática –
aplicada, existe ...
[EN] Conceptual map is predominantly visual, marking the overall perception of the object of study with his ranking and using concepts and words link. This article demonstrates the methodology for the creation of conceptual ...
Pons Morera, Carlos; Canós-Darós, Lourdes; Gil Pechuán, Ignacio(Association de recherches et publications en management, 2015)
[EN] Purpose: It is about a survey that has been done within the public administration, identifying new technologies to improve municipal services. Design/Methodology/Approach: We used concept mapping as the methodology ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles; Segarra Oña, María del Val; Peiró Signes, Angel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models more ...
[EN] This paper describes an educational experience on reflective and collaborative learning of
Physics concepts, using concept maps elaborated with the CmapTools program. The
experience has been focused on the treatment ...
Cuesta Reyes, Josefa(Universitat Politècnica de València, 2024-02-14)
[ES] El Programa LEADER es una iniciativa de la Unión Europea que tiene como objetivo fomentar el desarrollo rural a través de la promoción de proyectos innovadores y sostenibles en las zonas rurales. LEADER se implementa ...
[EN] In this paper we introduce the teaching innovation initiative based on the use of concept maps and cooperative learning for teaching computer science in non-technical degrees, in particular in Management and Public ...
Sánchez Fuentes, Domingo; Tapia Martín, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2012-03-04)
La comunicación explicita la singular mirada de este máster universitario sobre la arquitectura y la ciudad, con objeto de formar investigadores que sepan interpretar la complejidad del presente desde la culturas propias, ...
Santamarina Campos, Virginia; Carabal Montagud, María Angeles; Miguel Molina, Mª del Rosario de; Miguel Molina, María Blanca de(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving and the design of
conceptual mobile maps, provides clarity and helps to make ideas more
visible, tangible and sequential. Mobile cards allow to obtain system models
more ...
Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, Mª del Rosario de; de Miguel Molina, Blanca; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Cooperative learning, based on problem solving, through the design of mobile
conceptual maps, provides clarity, helping to make the ideas visible, tangible
and sequential. Mobile cards allow more efficient system ...
Fernández March, Amparo; Maiques March, José Mª; Ábalos Galcerá, Ana(Universitat Politècnica de València, 2012-04-24)
[ES] En este trabajo se muestra un modelo de conocimiento construido sobre buenas prácticas docentes de dos profesores universitarios de áreas de conocimiento relacionadas con la Ingeniería y, seleccionados como “docentes ...
Miguel Molina, Mª del Rosario de; Santamarina Campos, Virginia; Miguel Molina, María Blanca de; Carabal Montagud, María Angeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Mobile notes can synthesize different points of view, merging mental models, and therefore helping to understand and solve complex problems in a cooperative way. The sequences of the process can be changed and students ...
Hernandez Franco, Carlos Alberto(Universitat Politècnica de València, 2011-11-30)
Uso de aplicaciones en Internet para el trabajo activo y colaborativo así como la innovación educativa mediante el empleo de los mapas conceptuales en la presentación de contenidos
Pérez Martínez, Maykop; Santos Fuentefria, Ariel; Ayllón Fandiño, Esperanza de la Caridad(Universitat Politècnica de València, 2022-07-29)
[EN] The current transformations in the training model have required Higher Education to rethink the professional pro-file models with more flexible and relevant curricula. In this endeavor, the curriculum in the Electrical ...
Benlloch Dualde, José Vicente(Universitat Politècnica de València, 2014-06-23)
Numerosos estudios sobre el aprendizaje evidencian que la tecnología puede
aportar importantes cambios en el aula, reduciendo algunos de los problemas
asociados al modelo tradicional centrado en el profesor. Si es ...
[ES] Se muestra en este trabajo un modelo de conocimiento construido sobre buenas prácticas docentes de
un profesor universitario, responsable de la asignatura “Organización Social y Desarrollo Humano”,
correspondiente ...