Huerta-Muñoz, D.L.; Ríos-Mercado, Roger Z.; Ruiz García, Rubén(Elsevier, 2017-08)
[EN] A real-world customer segmentation problem from a beverage distribution firm is addressed. The firm wants to partition a set of customers, who share geographical and marketing attributes, into segments according to ...
MONTERO DE VICENTE, LUIS; Roig-Merino, Bernat; Buitrago Vera, Juan Manuel; Sigalat-Signes, Enrique(Emerald, 2019-11-21)
[EN] Purpose - The purpose of this paper is to describe fresh fruit consumers in Spain according to their food-related lifestyle (FRL).
Design/methodology/approach - A random stratified sample of 500 people, representative ...
Buitrago Vera, Juan Manuel; Escribá Pérez, Carmen; Baviera Puig, Maria Amparo; Montero-Vicente, L.(Universitat Politècnica de València, 2016-09-28)
[EN] Market segmentation divides the market into small groups of consumers who share similar characteristics. As all consumers within the same group have a common profile, marketing strategies can be adapted to target a ...
Saldaña Sánchez, Ebelin(Universitat Politècnica de València, 2021-07-20)
[ES] La cantidad de datos que generan diariamente los usuarios móviles permite disponer de una huella digital extensa, esta queda almacenada en repositorios que contienen gran volumen de datos. Estos datos posibilitan ...
[EN] Market segmentation is a key concept in marketing that groups consumers by their needs, characteristics, or purchasing behavior. The objectives of this research are to develop outranking multicriteria models based on ...
Genís Escrivá, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2024-01-15)
[ES] Introducción y descripción de la empresa: Determinación del sector en el que se encuentra la empresa, productos ,características e historia Análisis de mercado: Estudio de mercado actual de los aceites de oliva, ...
Tembl Ruiz, Ángel(Universitat Politècnica de València, 2023-05-15)
[ES] En el mercado actual los consumidores buscan e interactúan con las empresas utilizando Google. En España el 95% de las búsquedas se realizan utilizando Google. Además de búsquedas los consumidores escriben comentarios ...