Sastre, Susana; Pablo-Lerchundi, Iciar; Rey Rodríguez, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] University service-learning presents clear strengths for comprehensive training, due to its experiential nature, socially committed and linked to the community. Through their participation in
the project presented, ...
Michavila Pitarch, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] El éxito académico de los estudiantes, de perfil cada vez más diverso, está condicionado, en gran medida, por una adecuada adaptación a los estudios universitarios y a la vida en la universidad. Adaptación al ámbito ...
[EN] Co-teaching has been described as one of the successful educational actions in the university context. It implies practices of cooperative teaching developed by two or more teachers generating a constant feedback for ...
Pagés Costas, Teresa; Amador Campos, Juan Antonio; Marzo Ruiz, Lourdes; González, Eva; Pujolà Font, Joan Tomàs(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] Teacher training and the acquisition of teaching skills are essential elements in the professional development of any teacher and especially of novice teachers. The University of Barcelona (UB) is the only Spanish ...
[ES] Este trabajo describe detalladamente los resultados y principales conclusiones de la adaptación de una metodología ágil de acompañamiento para empresas EBTI en etapa temprana denominada AppsICESI. Esta metodología ...
[EN] This study is based on the latent need of implementing a high-performance teaching-learning
system that promotes digital skills. For this reason, the present teaching innovation is
developed in the first academic ...
En dicho simposio se presentaron diversas comunicaciones agrupadas en las siguientes áreas: 1-Tutoría y competencias. 2-Tutoría entre iguales. 3-Recursos y plataformas virtuales. 4-Sistemas de orientación y tutorización. ...