Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The self-perception of students about the acquisition of transversal competences can provide valuable guidelines for the design and assessment of learning activities, if considered these as the central axis of teaching ...
Luzuriaga, Mariana; Buscaglia, Agustina; Furman, Melina(Universitat Politècnica de València, 2022-06-30)
[EN] Real Educational Challenges (DER) is a subject of the Bachelor Degree in Education from a university in Buenos Aires, Argentina. Relying on ProjectBased Learning, Design Thinking, Cooperative Learning and Metacognition ...
Mendioroz Lacambra, Ana; Guardian Soto, Beatriz(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[EN] We present the results of a formative experience implemented in the topic of Computing at ESIME-Culhuacan. The main reason behind this project is the understanding of the effectiveness of the so-called Gowin’s V tool, ...
Elisondo, R.; de la barrera, M. L.; Rigo, D. Y.; Kowszyk, D. I.; Fagotti Kucharski, E.; Ricetti, A.; Siracusa, M.R.(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[ES] En los estudios superiores, al igual que en los demás contextos educativos, no basta con adquirir una serie de conocimientos, es indispensable reflexionar sobre los propios procesos cognitivos para tomar decisiones ...
de Andrés Martínez, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The software development paradigm students are used to is completely
different to the one that must be followed when facing the challenge of
specifying and implementing digital systems (hardware). The change in ...
Torres-Cuevas, Isabel; García Miralles, Esther; Ribelles Llop, Marta; Marqués Martínez, Laura(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] La introducción de nuevas metodologías pedagógicas en el ámbito de ciencias de la salud es una herramienta necesaria para los alumnos en formación. Flipped Classroom o aula invertida (FC) es una herramienta que ...
[EN] The incorporation of the competency-based approach in the European Higher Education Area implied a change in the educational paradigm, going from models teacher-centered to models student-centered and learning-centered. ...
Jiang Chen, Ke-Xin(Universitat Politècnica de València, 2024-09-17)
[CA] El camp de la intel·ligència artificial ha portat al desenvolupament de grans models
de llenguatge avançats amb impressionants habilitats lingüístiques. No obstant això, encara no està clar fins a quin punt aquests ...
Angelini, M. Laura; Muñiz Calderón, Rut; Cloquell Lozano, Alexis(Universitat Politècnica de València, 2023-12-29)
[EN] Despite the abundant literature on the virtues of simulation methodology in education, evidence of a lack of evaluation instruments to identify the impact of virtual simulation on the learning of future teacher ...
[ES] Los autores de este artículo forman parte del Grupo de Interés de Carpetas de Aprendizaje en Educación Superior (GI-CAES) de la Unidad de Innovación Docente en la Educación Superior (IDES) de la Universitat ...