Lapuebla Ferri, Andrés; Gimenez Palomares, Fernando; Jimenez Mocholi, Antonio José(Universitat Politècnica de València, 2019-07-31)
[ES] En este trabajo proponemos una metodología didáctica para facilitar el proceso de enseñanza-aprendizaje de las asignaturas de matemáticas en las etapas de Educación Secundaria Obligatoria y de Bachillerato. Se trata ...
González Lucas, Ángela(Universitat Politècnica de València, 2022-07-20)
[ES] El contexto educativo actual demanda formas de intervención que, según la Organización
para la Cooperación y Desarrollo Económicos, OCDE, capaciten al alumnado para la
resolución de retos y la toma de decisiones ...
Gandía Romero, José Manuel; Iborra Lucas, Milagro; Martínez Ibernón, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] Construction II (Flat roofs and sloped roofs) and Construction III (Facades,
partitions and claddings) are two mandatoy subjects of second-year courses.
The new European Higher Education Area and the competence-based ...
[EN] Teacher development can be influenced by various factors. The implementation of the didactic methodology is evidence of teacher professional development, shown in the model that adopts in his professional practice; ...
[EN] The incursion of new information and communication technologies (ICT) into teaching has brought multiple benefits in education in general and university education in particular, facilitating and ...