[EN] The chapter explores an Action Learning (AL) experience in the Na Rovella neighbourhood (Valencia, Spain) which has been developed during the Development Processes subject of the Masters Degree in Development Cooperation ...
[EN] This paper develops a participatory methodology to integrate farmer’s vision in the design of an adaptation strategy to global change in the Jucar River basin. It aims at answering three questions: How farmers perceive ...
[ES] “Alzando voces, tejiendo futuros” recoge la experiencia de trabajo en los barrios de Cabanyal, Natzaret, Orriols y Patraix llevada a cabo en 2021. Cooperar implica la orientación para trabajar con otros, compartiendo ...
Molina Pla, Maria(Universitat Politècnica de València, 2023-01-02)
[ES] El presente documento tiene como finalidad comparar los Aprendizajes en Acción llevados a cabo en los cursos lectivos comprendidos entre 2020-2021 y 2021-2022 facilitados por la Universitat Politècnica de València (en ...
Carbó, S.; Meseguer, S.; Juan, P.(Universitat Politècnica de València, 2017-01-31)
[EN] We conducted an investigation into certain methodologies described by Finkel in his book((Teaching withyour mouth shut)). This research consists of an assessment carried out by students from I.E.S. ...
Vazquez Bondia, Maria(Universitat Politècnica de València, 2019-01-23)
[ES] Este trabajo pretende realizar el estudio del inicio y evolución de los planes de participación, pasando por las distintas metodologías que se han ido utilizando y las teorías que han ido influenciando a las mismas. ...
Montes Ariza, Maritza Isabel(Universitat Politècnica de València, 2019-01-16)
RESUMEN:
El TFM se dirige a la formulación y diseño de un proyecto profesional para la Alcaldía de San José de Cúcuta, Norte de Santander (Colombia) incorporando metodologías participativas. Este proyecto se realiza con ...