Monterosso, Lucia(Universitat Politècnica de València, 2015-11-17)
[ES] Este Trabajo de Fin de Máster se configura dentro de un proyecto más amplio en el estudio de las carreteras 2+1, con tres carriles, donde el central sirve alternativamente a una dirección o la otra para permitir a los ...
Llorca García, Carlos; Moreno Chou, Ana Tsui; Lenorzer, Annique; Casas, Jordi; García García, Alfredo(Elsevier, 2015-03)
Microsimulation is a useful tool to analyze traffic operation. On two-lane highways, the complexity of passing and the interaction with oncoming traffic requires specific models. This study focused on the development of a ...
García Fernández, Joel(Universitat Politècnica de València, 2021-01-21)
[EN] This study is focused on resolving the current daily traffic conflicts in the access roundabout to the Poyo de Reva Industrial Park, in the town of Riba-Roja de Túria. First, a data collection campaign is carried out, ...
Rodríguez Martínez, Mercedes(Universitat Politècnica de València, 2016-10-28)
[EN] 2+1 roads come up as an alternative to the 2+2 unfolded ways to improve the functionality of conventional road traffic without building a fourth lane. The main feature of this type of road is the presence of a third ...
Reyes Latorre, Katherinne Elizabeth(Universitat Politècnica de València, 2019-07-09)
[ES] En los últimos años la presencia de ciclistas en las carreteras convencionales de España ha aumentado debido principalmente a actividades relacionadas con el ocio y el deporte. Este hecho supone un problema vial que ...
Getino González, Sara(Universitat Politècnica de València, 2024-10-17)
[ES] El presente estudio lleva a cabo un análisis de la situación actual en un tramo de la autovía N09 (Vaud, Suiza) que determina la necesidad de implementar una solución para resolver los problemas de congestión que ...
Hervás-Peralta, Miguel; Rozic, Tomislav; Poveda-Reyes, Sara; Santarremigia, Francisco Enrique; Pastor-Ferrando, Juan-Pascual; Molero, Gemma Dolores(Institute for the Study of Transport within the European Economic Integration, 2020-05)
[EN] Globalization has caused an increase in cargo volumes in ports, which is starting to produce congestion in some of the main ports, delays in the whole supply chain, higher costs, retention in the vicinity of ports, ...