Vernia-Carrasco, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Adapting to the European framework in education, without thinking about the approaches of UNESCO, assumed that there was no type of exclusion, neither by subjects nor by profiles, however, we find a clear void regarding ...
Haupert, Mary(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[EN] Music composition is embedded into the Viterbo University music theory
curriculum to promote active engagement of musical materials. The project
accomplishes three basic complementary outcomes: 1) Students will be ...
Calabuig Benítez, Laura(Universitat Politècnica de València, 2018-10-01)
Desarrollo de uno o varios prototipos que añadan funcionalidades a la plataforma Soundcool. En este caso los módulos servirán para dar a un sonido de entrada, una representación visual artística.
Soundcool (soundcool.org) ...
García, Carlos José(Universitat Politècnica de València, 2023-09-25)
[ES] El trabajo describe la programación educativa que ofrecen en la actualidad una selección de teatros de ópera europeos y latinoamericanos. Para ello, identifica variables específicas de los productos didácticos, así ...
Campayo Muñoz, Emilia Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2014-06-06)
[ES] En esta investigación estudiamos la relación que existe entre el desarrollo de las competencias intrapersonales y el estudio de un instrumento musical, con el fin de indagar si dicho estudio ayuda al desarrollo de las ...
Marrucci, Luca; Piazzoli, Erika(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] In this paper we aim to investigate learner engagement and how it can be evaluated, in the context of higher education research. Specifically we consider learner engagement evaluation in Arts Education, where the ...
[EN] In some Western countries, the generalist teachers’ initial training programmes are ceding to trainee teachers the responsibility for articulating musical and pedagogical knowledge. In a same education system, ...
Angel-Alvarado, Rolando; Wilhelmi, Miguel R.; Belletich, Olga(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[EN] Holistic Architecture for Music Education (HAME) arises as a Design-Based Research, that is, it is an interdisciplinary research approach based on mixed research methods, which attempts understanding empirical phenomena ...
Ferrís Lloret, María Amparo(Universitat Politècnica de València, 2023-09-14)
[ES] Tras más de 10 años desde la adaptación de las enseñanzas artísticas superiores de música en España al Espacio Europeo de Educación Superior, la presente investigación diseña un plan de estudios revisado y actualizado ...
Casanova López, O.; Serrano Pastor, R. M.(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[EN] During courses 2012-2013 and 2013-
2014, a team of university teachers began
the process of technology introduction
in the university music classroom.
The purpose of this team has been to
integrate current ...
Fernández Maximiano, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2024-01-23)
[ES] La utilización de los medios audiovisuales en la educación musical está ampliamente documentada y especialmente desde la implementación de las nuevas tecnologías de la información y la comunicación. Desde su incorporación ...
Pallás Magraner, Javier(Universitat Politècnica de València, 2023-03-27)
[ES] El estudio se ha centrado en investigar el proceso de incorporación de la especialidad de Música de Cámara al cuadro de materias que componen el sistema reglado de los Conservatorios Españoles. Los antecedentes de la ...
[EN] This paper addresses four criteria that the Soundcool project
meets: to "be sustainable", "be future-oriented", "be transformative" and "be
innovative". Soundcool is a pedagogical and technological ...