Lafarga Marqués, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2017-02-17)
No source explicitly supports the assumption that Greeks and Romans did not practice polyphony, nor does any surviving source point to the contrary. The second remark of Girolamo Mei remains in force nowadays: in contemporary ...
Sánchez Mombiedro, Rafael(Universitat Politècnica de València, 2016-12-12)
Abstract
The content of this thesis focuses on the musical work by José Hinojosa (fl. 1662-Valencia, 1673), preserved in the musical archive of the Real Colegio del Corpus Christi (Patriarca). After making a critical ...
Lario Marigil, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2011-07-26)
LA GUITARRA ELÉCTRICA APARECE DURANTE EL PRIMER TERCIO DEL S XX COMO
EVOLUCIÓN DE LA GUITARRA ACÚSTICA DE CUERDAS DE ACERO, Y SU NACIMIENTO Y
DESARROLLO ESTÁ INFLUENCIADO POR TRES CUESTIONES FUNDAMENTALES:
LAS
EXIGENCIAS ...
ROJAS RAMÍREZ, YOLY(Universitat Politècnica de València, 2011-12-30)
El siguiente trabajo se basa en el estudio del libro El Laberinto de los tres minotauros del filósofo
venezolano José Miguel Briceño Guerrero, el cual se usa como base metodológica para la creación de
una obra electroacústica. ...