Latorre Ruiz, Estefanía(Universitat Politècnica de València, 2023-09-05)
[ES] El obje vo principal de este trabajo es la caracterización experimental del comportamiento
dinámico de un pantógrafo ferroviario mediante un modelo de masas concentradas. Dicho
modelo es ampliamente u lizado en la ...
Pérez Gallardo, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[ES] En este trabajo se aborda el estudio y desarrollos necesarios para la construcción de un elevador de doble tijera invertida de electrovía en la empresa Icemi.
El objetivo principal de este trabajo consiste en mejorar ...
Gregori Verdú, Santiago; Tur Valiente, Manuel; Nadal Soriano, Enrique; Aguado, J.V.; Fuenmayor Fernández, Francisco Javier; Chinesta, F.(Elsevier, 2017-07)
Simulation of the pantograph-catenary dynamic interaction has now become a useful tool for designing and optimizing the system. In order to perform accurate simulations, including system non-linearities, the Finite Element ...
Gil-Romero, Jaime; Tur Valiente, Manuel; Correcher Salvador, Antonio; Gregori Verdú, Santiago; Pedrosa, Ana M.; Fuenmayor Fernández, Francisco-Javier(Taylor & Francis, 2022-10-03)
[EN] Pantograph hardware-in-the-loop (HIL) testing is an experimental
method in which a physical pantograph is excited by an actuator
which reproduces the movement of a virtual catenary. This paper
proposes a new method ...
Gil-Romero, Jaime; Tur Valiente, Manuel; Gregori Verdú, Santiago; Correcher Salvador, Antonio; Pedrosa, Ana M.; Fuenmayor Fernández, Francisco-Javier(Taylor & Francis, 2023-03-13)
[EN] The pantograph-catenary dynamic interaction problem is addressed
by Hardware-in-the-Loop (HIL) tests to simulate the dynamic interaction between a numerical model (the catenary) and a physical device (the pantograph). ...
Gómez Monterde, Javier(Universitat Politècnica de València, 2014-07-30)
[EN] The main objective of this Master’s Thesis is the development of a dynamical interaction simulation model between pantograph and catenary in high speed lines by means of the finite element method.
The formulation of ...
Granell Benlloch, Miguel Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2021-09-13)
[ES] El pantógrafo es el mecanismo de barras articuladas situado en la parte superior de la locomotora que mediante el contacto con la catenaria se encarga de suministrar la potencia a los motores de un tren eléctrico. En ...
Gutiérrez Arnaldo, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2023-09-29)
[ES] La obtención de modelos dinámicos de sistemas suele realizarse mediante ajuste de los parámetros a partir de medidas experimentales. Aun así, cuando se trata de sistemas complejos con comportamientos no lineales, la ...
Ferrís Tortajada, Miguel(Universitat Politècnica de València, 2022-09-01)
[ES] El sector del transport està en contínua evolució cap a un model més sostenible en què el ferrocarril hi juga un paper indispensable. En aquest mitjà de transport, els pantògrafs són una peça clau, ja que són els ...
García León, Salvador(Universitat Politècnica de València, 2019-04-01)
[ES] La correcta interacción entre el pantógrafo y la catenaria es la responsable de una adecuada captación de energía en el ferrocarril de tracción eléctrica. Por una parte, si la fuerza de contacto es demasiado débil se ...
Tur Valiente, Manuel; Baeza González, Luis Miguel; Fuenmayor Fernández, Francisco-Javier; Garcia, E.(Taylor & Francis, 2014)
[EN] PAntograph-Catenary Dynamic Interaction (PACDIN) is a code developed by the vehicle technology research centre (CITV) of the Universitat Politecnica de Valencia in collaboration with the railway company Talgo S.L. The ...
Gil Romero, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2023-01-30)
[ES] Existe una extensa red de líneas ferroviarias electrificadas en todo el mundo. La mayoría de ellas utilizan líneas aéreas de contacto o catenarias para suministrar electricidad a los trenes. Las catenarias son estructuras ...
[EN] Optimising the catenary topology to improve the pantograph-catenary interaction is computationally expensive. Especially in the case of large numbers of parameters. Unfortunately, varying span lengths and dropper ...
[EN] The overhead contact line or catenary is the structure composed of support elements and wires responsible for the power supply of the locomotive through sliding contact with
the pantograph. This contact causes wear ...
[EN] This paper describes the results of a voluntary benchmark initiative concerning the simulation of pantograph catenary interaction, which was proposed and coordinated by Politecnico di Milano and participated by 10 ...