Abdelnour Granados, Rosa María(Universitat Politècnica de València, 2014-10-27)
[ES] El artículo muestra la necesidad de cambiar de paradigma sobre la forma en que se aborda el proceso de enseñanza y aprendizaje del Derecho y propone pasar de un modelo tradicional, verbalista, discursivo y de ...
García-Diego Villarías, Héctor; Villanueva Fernández, María(Universitat Politècnica de València, 2018-04-19)
[EN] La Casa –or in English, the house– that Bernard Rudofsky built on the Spanish Mediterranean coast in 1971 is a valuable case study on the operational possibilities of popular architecture in the practice of this ...
Llamas-Pacheco, Rosario(Universidad Complutense de Madrid, 2023-04)
[ES] This article provides an approach to some of the theoretical concepts necessary to deal with
the conservation and restoration of contemporary art. In this sense, the status of four contemporary
works after their ...
Llacer Velert, Elena(Universitat Politècnica de València, 2022-12-16)
[ES] Es común en la enseñanza de la arquitectura -y específicamente, en la de cómo proyectar arquitectura- partir de la presunción de conceptos opuestos y reconocibles: vacío y lleno, servido y sirviente, pesado y liviano, ...