Solsona Cebrián, Carlos Eduardo(Universitat Politècnica de València, 2023-12-26)
[ES] Este proyecto consiste en entender la visión del ciudadano japonés en lo que se considera su primer cambio brusco de estilo. Este periodo fue cuando el país se abrió al mundo y recibió nueva tecnología, nueva manera ...
Clemente Quintana, Enrique(Universitat Politècnica de València, 2015-10-26)
[EN] In 1914, the philosopher Ludwig Wittgenstein (1889-1951) designed and started to build a wooden house on the steep hillside of Lake Eidsvatnet in Skjolden, Norway. In this small village, Wittgenstein had found the ...
Liu, Wei(Universitat Politècnica de València, 2020-01-14)
[ES] El Feng Shui, un arte antiguo considerado como una parte fundamental de la cultura china, a menudo es el retrato como el alma de los edificios tradicionales. El comienzo del Feng Shui se remonta a más de 3.000 años ...
Marqués Serra, David(Universitat Politècnica de València, 2018-12-30)
[EN] This essay responds to a need to approach the artistic-social context that embraces our coexistence and experience as contemporary creators. It is an introspection out loud about the factors that surround art, but are ...
Sáez García, Mariano(Universitat Politècnica de València, 2019-07-22)
Este trabajo pretende reflejar la importancia que tiene el proceso plástico para
el artista, la intimidad que se desprende en el taller entre las ideas y la
ejecución a través de las manos. En primer lugar definiremos ...
Berenguer Frances, Francisco Jose(Sendemà Edición y Desarrollo, 2012)
[ES] Tenemos, pues, que si la ciudad es un lugar ocupado, su análogo telemático es, ante todo, un
lugar practicado. Una mirada detenida nos revela un territorio de producción de signos frente
a un territorio de circulación ...
Pérez, J.(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] Computational thinking has been formally incorporated into the educational system of several countries, however, there is no consensus about a theoretical framework for incorporating computational thinking in the ...
Ferriol Miralles, Joan(Universitat Politècnica de València, 2024-09-16)
[ES] Presentamos una propuesta pictórica como resultado de las inquietudes y las experiencias artísticas acumuladas tras la incertidumbre y la frustración que generan los razonamientos sobre uno mismo, sobre nuestro valor ...
Tormo Tortosa, Marina(Universitat Politècnica de València, 2014-11-18)
[EN] Polimorfa is a project implemented within the research line: audiovisual languages and social culture. The approach focuses on the thought process associated to audiovisual language. The medium that hosts this problem ...
Santatecla Fayos, José; Lizondo Sevilla, Laura; García Requejo, Zaida(Universidad de Zaragoza, 2018)
[EN] Many critics and historians have spoken about structure in the work of Mies van der Rohe. However, few have studied the structure from a
conceptual point of view, and in comparison with the different facets developed ...
Lhomme, Lucie(Universitat Politècnica de València, 2016-04-13)
[EN] Echoing my observations and feelings through my studies, I chose to
devote this work to the study of the work of the hand. Starting from a general
analysis of the evolution of the hand as a tool, we first study the ...
García Gil, Luis; Raposo Grau, Javier Francisco(Universitat Politècnica de València, 2021-07-16)
[EN] Today seems like a good day to write, and show in this article, some of the research that has been done, over many years, on the drawings of Saul Steinberg, and which we would like to share with you our attempt to ...
Llacer Velert, Elena(Universitat Politècnica de València, 2022-12-16)
[ES] Es común en la enseñanza de la arquitectura -y específicamente, en la de cómo proyectar arquitectura- partir de la presunción de conceptos opuestos y reconocibles: vacío y lleno, servido y sirviente, pesado y liviano, ...
Castillo Medina, Eduardo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-07-26)
[ES] El presente texto reflexiona sobre la acción pedagógica en torno a la formación artística a nivel universitario, se plantean las preguntas: ¿un artista puede ser un buen maestro? o ¿para ser un maestro de arte ...