Segura Giménez, Inés(Universitat Politècnica de València, 2014-11-18)
[ES] El presente capítulo 1 está integrado por el resumen del prácticum elaborado de la Diplomatura de Gestión y Administración Pública, el objeto y justificación de las asignaturas relacionadas que ya se presentaron en ...
[EN] Learning outcomes (LO) and its assessment
as quality and governance indicators in
the Higher Education (HE) Curricula, are
very present in the international quality
standards for HE. Assuring the internal
coherence ...
[EN] The massive incorporation of the technological resources in the classrooms of the infantile and primary centers has been a reality evident for some years, thanks to state plans like School 2.0 or autonomous ones ...
Santiago Zaragoza, Juan; Segarra Cañamares, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] Current legislation establishes the profession of Technical Architect as a
regulated profession that requires an official Bachelor's Degree obtained in
accordance with article 12.9 of Royal Decree 1393/2007, in ...
[EN] Statistic is a discipline present in numerous university curricula of very diverse degrees in Natural Sciences, Biosanitary, Engineering or Social Sciences. Given its role in the general training of students and ...
Monteagudo Mañas, Javier; Carrascosa López, Conrado; Hernández Farinós, José Pascual(Associacao Nacional de Pesquisa e Pos-Graduacao em Musica, 2022)
[ES] La autonomía y prestigio que han ido adquiriendo las bandas de música en la sociedad actual son tan merecidos como frutos de un largo y costoso camino recorrido. Incluso el acceso a las plantillas profesionales se ha ...
Castilla Pascual, Francisco(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] This communication carries out an analysis of the teaching of construction
history and historical constructions in the undergraduate studies of the 23
existing degrees in our country. For this purpose, a comparative ...
Ruiz-Ocaña Cebrián, Elena(Universitat Politècnica de València, 2021-10-22)
[ES] La Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible adoptada en el seno de Naciones Unidas
estableció una nueva estrategia internacional basada en 17 Objetivos de Desarrollo
Sostenible (ODS), incluyendo entre ellos la ...
Tomás Revert, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2019-10-14)
[ES] La Agenda 2030 de la Organización de las Naciones Unidas (ONU) estableció una nueva estrategia internacional basada en la creación de 17 Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS), que incluyen desde la eliminación de ...
da Casa Martín, Fernando; Baño Nieva, Antonio; Vega Ballesteros, Juan Manuel; Delgado Conde, Ignacio; Maza Vazquez, Francisco; Fernandez Tapia, Enrique; Temiño Vela, Javier; Echeverría Valiente, Ernesto; Celis D'Amico, Flavio; Castaño Perea, Enrique; Martinez Martinez, Mónica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] The Bachelor's degrees of the first round of verifications (2008), have the
obligation to review and renew their teaching approaches, since neither the
ways of teaching, nor the ways of practicing the profession, ...
Utrero-González, Natalia; Callado-Muñoz, Francisco José; Aiger Vallés, Montserrat(Ministerio de Educación y Ciencia, 2019-09)
[EN] The Spanish army has recently implemented a new integrated educational curriculum to train officers by bringing together excellent and up-to-date technical knowledge, with a special emphasis on leadership, careful ...
[EN] Within the framework of continuous improvement of the contents and teaching
methodologies of university degrees, the Escola Politècnica Superior
d'Edificació de Barcelona (EPSEB) of the Universitat Politècnica de ...
Pérez-Navarro, Julián; Ros Torres, Josefa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-11-02)
[EN] The profession of Technical Architect has a component linked to the
indisputable practice and the inclusion of the subject of internships in the
study plans allows the students to approach the occupations that they ...
García Hernández, María Luisa; Porto Currás, Mónica; Martínez Valcárcel, Nicolás(Universitat Politècnica de València, 2015-12-30)
[ES] Una de las propuestas por las que abogaba el proceso de Convergencia europeo era un cambio de paradigma en la enseñanza, que afectase tanto al rol docente como al discente. Evidentemente, la puesta en práctica de ...