Rodrigo Peñarrocha, Vicent Miquel(Universitat Politècnica de València, 2016-07-04)
Procedimiento para corregir exámenes o trabajos disponibles en el espacio compartido de Poliformat, empleando una tableta con sistema operativo Android, y accediendo a la información a través del almacenamiento proporcionado ...
Rodrigo Peñarrocha, Vicent Miquel(Universitat Politècnica de València, 2016-07-04)
Proceso para, empleando una tableta Android, acceder a los ejercicios y exámenes disponibles en el espacio compartido de PoliformaT, copiarlos a la tableta, corregirlos y volverlos a copiar al PoliformaT.
García Martínez, Eva María; Fernández Segovia, Isabel; Fuentes López, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] Adaptation of subjects to the European Space for Higher Education has
brought a reduction in the hours of class attendance and has increased the
student independent work. This involves restructuring of teaching and ...
Gómez Benito, Carmen; Llorens Molina, Juan Antonio; Morera Bertomeu, Isabel María; Pardo Vicente, María Teresa(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] The design and development of a chemistry propedeutic course based on the
Massive Online Open Course (MOOC) model as educational innovation, is
shown in this work. Its aim is to help students to overcome well ...
Aragón Revuelta, Pilar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[ES] Las titulaciones de posgrado demandan uno o varios proyectos en equipo
que logren trabajar, además de la adquisición de competencias específicas,
algunas competencias generales (actualmente dimensiones competenciales).
En ...
Cardona Serrate, Fernando; Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-10-01)
[ES] Dentro del Proyecto de Docencia Inversa de la Universitat Politècnica de
València (UPV), esta metodología (DI) se ha incorporado a la asignatura
Fundamentos Químicos para Ciencia y Tecnología de Alimentos, para ...
Pérez Sánchez, Modesto; Sánchez Romero, Francisco Javier; López Jiménez, Petra Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] This paper describes the role of the e-portfolio as a tool for a dual purpose:
on the one hand, students have to develop problems in an autonomous way,
and small case studies based on classroom practices carried out ...
Lillo Collado, Laura(Universitat Politècnica de València, 2023-06-20)
[ES] El análisis de rendimiento académico en cualquier centro educativo resulta de especial interés para las instituciones. Mediante el uso de técnicas de analítica del aprendizaje se busca encontrar patrones de comportamiento ...
[EN] Transversal skills have led to restructuring subjects, methodology and
materials in Higher Education. The Universitat Politècnica of Valencia
(UPV) has begun to apply and assess these skills in their degrees where ...
Devece Carañana, Carlos Alberto; Peris-Ortiz, Marta; Rueda Armengot, Carlos; Fuster Estruch, María Vicenta(Universidad Politécnica de Valencia, 2013-05-06)
[ES] La evaluación del desempeño de las plataformas de aprendizaje virtual es básico para su mejora y
gestión. La complejidad de los sistemas y la combinación de factores que percibe el usuario final hace
que un examen ...
Devece Carañana, Carlos Alberto; Peris-Ortiz, Marta; Rueda Armengot, Carlos; Fuster Estruch, María Vicenta(IATED, 2013-11-18)
[EN] Performance evaluation of virtual learning platforms is essential for improvement and management of
these systems. High education institutions rely on online learning platforms increasingly, creating new
opportunities ...
Cuenca Gotor, Vanesa Paula; Herrero Debón, Alicia; Moll López, Santiago Emmanuel; Monsoriu Serra, Juan Antonio; Moraño Fernández, José Antonio; Sánchez Ruiz, Luis Manuel; Vega Fleitas, Erica(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The arrival of the COVID-19 pandemic has led to an important change in the metho-dologies used in education. In this work the application of a virtual escape room is presented in the subject of Orbits, Satellites and ...
Montava Jordá, Sergi; Sánchez Caballero, Samuel; Sellés Cantó, Miguel Ángel; Martínez Sanz, Antonio Vicente(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] In this paper both the initiative and the results of the same in teaching innovation are presented, which consisted in the realization of exercises or weekly self-evaluable tests through the PoliformaT platform of the ...
Temes Córdovez, Rafael Ramón(Universitat Politècnica de València, 2015-06-18)
Se trata de una pequeña ayuda para que un alumno aprenda rápidamente las herramientas básicas que se encontrará en un curso o una signatura gestionada con PoliformT