Luján, José M.; Climent, H.; Ruiz-Rosales, Santiago; Redondo-Puelles, Fernando(SAGE Publications, 2023-02)
[EN] Current European vehicle homologation regulations are increasingly restrictive. Recently, World-wide light-duty test cycle (WLTC) and Real driving emissions (RDE) cycles have been introduced as type approval tests for ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Novella Rosa, Ricardo; De Lima Moradell, Daniela Andreina; Tribotte, Pascal; Quechon, Nicolas; Obernesser, Philippe; Dugue, Vincent(Elsevier, 2013-09)
[EN] On the last years engine researchers has been focused on improving engine efficiency in order to decrease CO2 emissions and fuel consumption, while fulfilling the increasingly stringent pollutant emissions regulations. ...
Conde Pabón, Brayan Yessid(Universitat Politècnica de València, 2021-12-08)
[ES] El principal objetivo de este trabajo consiste en analizar el rendimiento de un sistema de postratamiento, compuesto por un catalizador de tres vías (TWC) y un filtro de partículas (PF). Dispositivos empleados en el ...
Fillols López, María(Universitat Politècnica de València, 2024-07-17)
[ES] A lo largo de los años la gestión medioambiental ha ido adquiriendo una creciente relevancia en el sector marítimo portuario, que es el plano donde se enmarca este proyecto. A causa de este crecimiento las distintas ...
[EN] This study investigates the effects of varying Liquefied Petroleum Gas compositions on pollutant emissions and three-way catalyst performance in retrofitted heavy-duty spark-ignition engines. It focuses on fuels with ...
Diez Rodriguez, Alonso(Universitat Politècnica de València, 2021-09-09)
[ES] El siguiente documento tiene como objeto ajustar los cálculos mecánicos y el diseño estructural de la parte presurizada a presión de una caldera con capacidad para producir un caudal de salida de 50 kg/h de vapor a ...
Benajes, Jesús; Novella Rosa, Ricardo; Pastor Enguídanos, José Manuel; Hernández-López, Alberto; Kokjohn, Sage L.(Elsevier, 2018)
[EN] A genetic algorithm optimization methodology is applied to the design of the combustion system of a heavy-duty diesel engine fueled with dimethyl ether (DME). The optimization includes the key combustion system related ...
Auñón García, Ángel(Universitat Politècnica de València, 2021-07-05)
[ES] Las nuevas regulaciones en materia de emisiones de efecto invernadero y calidad del aire han conducido la evolución tecnológica de los motores de combustión interna durante los últimos años. Las mejoras en el proceso ...
Cáceres Cavero, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-09-29)
The project aims to:
- Design all reactor elements for the evaluation of monoliths of the catalysts used to reduce emissions of NOx, HC and CO
- Select reactor thermal conditioning systems
- Select the appropriate ...
[EN] The effect of ambient humidity on the performance and pollutant emissions of internal combustion engines is not considered in the literature despite type-approval criteria are moving closer to real driving conditions. ...
Torre González, Christian Iván(Universitat Politècnica de València, 2022-09-01)
[ES] El trabajo propuesto tiene como propósito principal el estudio del hidrógeno como combustible, analizando sus principales diferencias con otros combustibles convencionales a la hora de ser introducido en un MCIA dadas ...
Soto Izquierdo, Lian(Universitat Politècnica de València, 2017-08-28)
[EN]
In order to improve performance and minimize pollutant emissions in GTDi engines, different strategies and technologies
are being investigated. Either the inclusion of EGR or the variation of the SOI are some of the ...
Montero Adriá, Lidia(Universitat Politècnica de València, 2023-09-06)
[ES] Este trabajo está enmarcado dentro de un proyecto de investigación cuyo objetivo global es el desarrollo de un motor de mediana cilindrada de aplicación en automoción
que pueda funcionar con diferentes combustibles, ...
Moratal Martínez, Ausiás Alberto(Universitat Politècnica de València, 2015-07-17)
[EN] Pollutant emissions and fuel consumption are one of the majors themes that automotive engineers have to face. Cold engine start and warming up analysis have become important topics for researches. In order to improve ...
Redondo Puelles, Fernando(Universitat Politècnica de València, 2023-09-01)
[ES] El futuro de los Motores de Combustión Interna en el sector de la automoción parece incierto, en cierta medida, debido a los cambios recientes en las normativas de homologación. Las regulaciones actuales han reducido ...
This paper describes the study of different bottoming Rankine cycles with water-steam and/or ORC configurations in classical and innovative setups such as a waste heat recovery system in a Heavy Duty Diesel (HDD) Engine. ...
Serrano Cruz, José Ramón; Dolz Ruiz, Vicente; Novella Rosa, Ricardo; García Martínez, Antonio(Elsevier, 2012-04)
A theoretical investigation has been performed on the feasibility of introducing a waste heat recovery (WHR) system in a two-stage turbocharged HDD engine. The WHR is attained by introducing a Rankine cycle, which uses an ...
[EN] Research efforts in the automotive sector focus on developing new combustion concepts for mitigating the emissions of nitrous oxides and soot of conventional Diesel combustion. One of the most promising concept is the ...
[EN] Compressed Natural Gas (CNG) appears as a midterm solution to conventional fuels, such as gasoline and diesel. The low carbon content and the possibility of being obtained from renewable sources (animal or agriculture ...
Benajes, Jesús; Novella Rosa, Ricardo; De Lima, D.; Thein, Kévin Jean Lucien(Elsevier, 2017-05-01)
[EN] Partially Premixed Combustion (PPC) using gasoline-like fuels has proven its potential to control or even break the NOx and soot emissions trade-off, retaining the high efficiency levels characteristic of the conventional ...