Ruiz-Bejarano, A.M.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Durante el curso 2018/2019 se realizó Una educación para la paz y el buen trato, una experiencia de Aprendizaje y Servicio (ApS) desarrollada en el primer curso del Grado en Educación Infantil de la Universidad de ...
López-Fernández, Iván; Benítez-Porres, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...
Ibarrola-García, Sara(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] El conocimiento práctico permite al docente poner en relación lo que ocurre en su aula con contenidos teóricos. Esto facilita la coherencia pedagógica e impulsa la introducción de mejoras en la práctica. El profesor ...
Lamas, P.; Vargas-D'Uniam, J.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] This study takes place in the major of elementary education in a private university in Lima. It added the portfolio as a didactics instrument to encourage the reflective practice of senior education students ...
García Campos, María Dolores; Canabal García, Cristina; Margalef García, Leonor(Universitat Politècnica de València, 2022-12-31)
[EN] The objective of this research is to detail the reflective processes generated by implementing strategies of dialogical reflection in real learning contexts with teachers in training to improve their educational ...
Mercader, Cristina; Gairín Sallán, Joaquín(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In recent years, integration of digital technologies in education is one of the priorities of education organizations. We live in a knowledge society that is constantly adapting to new digital tools. Nevertheless, ...