Cuadrado, Isabel; Constantin, Andreea(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-07-26)
[EN] The present work describes a Problem-Based Learning (PBL) activity implemented in an undergraduate course of Psychology of Groups. Additionally, considering the findings on the effects of PBL on cognitive and motivational ...
Berraondo Juaristi, M.R.; Fernández de Aránguiz Guridi, M. Y.; Fernández de Aránguiz Guridi, A.; Ruiz Ortega, J.A.; Ayerbe Diaz, M.; Lecea Arana, B.; Martínez de Marigorta Izaga, E.; Hernández Martín, R.; Igartua Olaechea, M.; Salvador Martínez, A.; Colom Aristondo, K.; Santos Vizcaíno, E.(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] A statistical analysis of the most important characteristics of the Final Degree Projects (FDP) of the Degree in Pharmacy at the University of the Basque Country (UPV / EHU) has been carrying out. The sample analyzed ...
Henríquez Hernández, Luis Alberto; Pérez Luzardo, Octavio; Domínguez Boada, Luis; Almeida González, Maira; Zumbado Peña, Manuel(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] El aprendizaje basado en problemas (ABP) es una estrategia de enseñanza centrada en el alumno, que adquirirá conceptos complejos llevando a la práctica conocimientos previos sobre una disciplina concreta. En el campo ...
Montagud Romero, Sandra; Ferrer Pérez, Carmen; Blanco Gandía, M.; Aguilar, M.; Reguilón, Marina; González Portilla, Macarena; San Miguel Segura, Noemí; Rodríguez Arias, Marta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] Students' skills acquisition to search for information, recognize what information is required and
identify and discern what information is relevant, are crucial in the learning process. The aim of
this work was to ...
Solanes, J. Ernesto; Graciá, Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] Es bien sabido que las modalidades pedagógicas que fomentan que el alumno sea protagonista de su proceso de aprendizaje son más eficaces. Sin embargo, el arraigo hacia la modalidad de clase magistral hace que tanto ...
[EN] This study evaluates the integration of the Sustainable Development Goals (SDGs), focusing on SDG 13 (Climate
Action), in higher education and its impact on students¿ awareness and knowledge at the Universitat ...
Córcoles Tendero, Juan Ignacio; Martínez Romero, Ángel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
Several methodologies are available to promote active learning processes. This is especially important under the creation of the European Higher Education Area, which has contributed to enhance university teaching through ...
Giner Martínez, F.; Hermida Pérez, A.; Luelmo Jareño, J. M. de; Martínez Lance, M.; Moreno Ribelles, E.; Piris Ruano, F. J.; Ramón-Marqués, N.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-12-23)
[ES] Se describe una novedosa experiencia de coordinación de las asignaturas del primer semestre del primer curso del Grado en Diseño y Tecnologías Creativas de la Universitat Politècnica de València en la que los estudiantes ...
Barrenetxea Ayesta, Miren; Cardona Rodríguez, Antonio; Barandiaran Galdós, Marta; Mijangos del Campo, Juan José; Olaskoaga Larrauri, Jon(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] Uno de los problemas con que nos encontramos quienes trabajamos en la docencia universitaria es el
gran número de estudiantes que comienzan un grado sin saber muy bien cuál es el perfil de egreso del
mismo y sin ...
[EN] Interprofessional education is widely acknowledged as critical for training successful clinicians, however logistical challenges often interfere with its implementation. The aim of this paper is to describe the ...
[EN] In the European Higher Education Area, the concept of `education¿ can be defined as a process that
facilitates learning. The process will culminate successfully if our students have really learned and not
necessarily ...
Lahuerta, Pascual; Cháfer, Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-06-15)
[EN] The main objective of the eCITY project is to design, develop and validate a pedagogical methodology,
supported by an online, collaborative, city-development simulation engine (Simcity like) that stimulates the ...
Santateresa, P.I.; Cortés-Pellicer, Pascual(Editorial de la Universitat Politècnica de València, 2015-05-13)
[EN] 3rd Grade Students in Tourism has developed a project where the aim has been to encourage
entrepreneurship. In the past year career, students are more professional concerns, and being that
continuous education reforms ...
Fernández-Domene, Ramón M.; Sánchez-Tovar, Rita; Roselló-Márquez, Gemma; Batista-Grau, Patricia; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) requiere un enfoque de evaluación en el que se evalúen una serie de competencias específicas y transversales. Esta evaluación debe de tener un carácter formativo ...
Mora Melia, Daniel; Gutierrez-Bahamondes, Jimmy H.; Iglesias Rey, Pedro Luís; Martínez-Solano, F. Javier(John Wiley & Sons, 2024-07)
[EN] Recently, the growing demand for computational fluid dynamics (CFD) skills in industry has highlighted the importance of their incorporation into university academic programs at both the undergraduate and graduate ...
[EN] In Colombia, despite government efforts, in the education sector, the level of secondary
education in rural schools is significantly lower than in urban schools, with an extensive
educational gap between these areas. ...
[EN] With the aim of improving the digital escape room "Alimental, querido Watson" designed
during the 2020/2021 academic year for the Dietetics and Nutrition subject (3rd course of the
Degree in Medicine), we have ...
Navarro, Laura; Verde, María Teresa; Arbizu, Cristina(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Problem-based learning (PBL) is one of the most used methodologies in the
teaching of medical disciplines such as veterinary medicine, since it allows
applying the knowledge acquired in a real context. In addition, ...
Sánchez-Tovar, Rita; Fernández-Domene, Ramón M.; Batista-Grau, Patricia; Roselló-Márquez, Gemma; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-04)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) se introdujo por primera vez en un curso de Corrosión del Master de Ingeniería Química de la Universitat Politècnica de València, durante el curso 2018-2019. Se ...
Iglesias Martínez, Marcos Jesús; Lozano Cabezas, Inés; Martínez Ruiz, María Ángeles(Universitat Politècnica de València, 2013-08-30)
[ES] En este artículo describimos y analizamos la experiencia de innovación metodológica en una asignatura
del grado de Maestro de Educación Infantil de la Universidad de Alicante. Considerando que las
telecomunicaciones ...