Boza García, Andrés; Cuenca González, María Llanos; Fernández Diego, Marta; Ruiz Font, Leonor; Alarcón Valero, Faustino; Prats Montalbán, José Manuel; Alemany Díaz, María del Mar; Gordo Monzó, Mari Luz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The level with which our students arrive with respect to a certain transversal competence is often unknown and initially presupposed by the teacher. The proposal for innovation and educational improvement presented ...
[ES] Una de las características del curso 2019-2020, en la Educación Superior, fue la intensificación del uso de las Tecnologías de la Información y la Comunicación como consecuencia de la irrupción del COVID-19. Esta ...
Palací-López, Daniel; López Rodríguez, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-01-19)
[ES] La irrupción en nuestra sociedad de la COVID-19 ha supuesto un gran impacto en el campo de la Educación Superior, que ha necesitado reajustar y adaptar todas las actividades que intervienen en el proceso de ...
Ordeñana Gezuraga, Ixusko(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] In the framework of new active teaching-learning methodologies, having recovered student's centrality in this process and adopting teacher's guidance task, evaluation formula becomes an essential element: it is essential ...
Ruíz Giménez, María; Martínez Jiménez, Rocío; García Martí, Elia; Pedrosa Ortega, Cristina; Licerán Gutiérrez, Ana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The introduction of gamification in the university classroom, through new
technologies is a powerful tool that is giving great results. The main objective
at this work is to know and analyze the assessment that ...