Cortés Díaz, José María; Pellicer Armiñana, Eugenio; Catalá Alís, Joaquín(American Society of Civil Engineers, 2012)
Engineering syllabi often lack courses covering occupational risk prevention. In Spain, professional competences are awarded along with the completion of a university degree. This means that new graduates are certified in ...
[ES] Este estudio realiza una propuesta de metodología didáctica para las asignaturas sobre comunicación organizacional que se imparten en las Facultades de Ciencias de la Comunicación en las universidades españolas. Se ...
Leal Costa, César; Díaz Agea, José Luis; Rojo Rojo, Andrés; Juguera Rodríguez, Laura; López Arroyo, María José(Universitat Politècnica de València, 2014-08-29)
[ES] Se ha implantado la simulación clínica
avanzada en la Facultad de Enfermería de
la UCAM como método complementario
de aprendizaje y evaluación, dentro
de los diferentes Practicum Clínicos.
Utilizar la simulación ...
Alsina, A.; Batllori, R.; Falgás, M.; Güell, R.; Vidal, I.(Universitat Politècnica de València, 2016-12-30)
[EN] Various teaching practices are presented to bring out pre-service teachers’ previous experiences and beliefs about the teaching and disciplinary knowledge required to be a teacher. These practices were introduced in ...