Ibáñez Ortuño, Diego(Universitat Politècnica de València, 2018-01-02)
[ES] El trabajo que se propone consiste en realizar el diseño e implementación de una
aplicación web donde los usuarios puedan elaborar y/o modificar documentos, en este
caso rúbricas, de manera colaborativa y conjunta.
Los ...
Alba Fernández, Jesús; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] Lifelong learning is one of the transversal competences that the Polytechnic
University of València aims to prove. The “Acoustic Transducers and
Instrumentation” subject of Engineering Degree in Telecommunications
Systems, ...
Gallego-Arrufat, Maria-Jesus; Raposo Rivas, Manuela(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[EN] In the R&D project EDU2010-15432 the
objective of the study presented here focuses on the knowledge of the opinions
of college students with experience in
the use of rubrics. An overview of the
evaluation using ...
Leiva Brondo, Miguel; Cebolla Cornejo, Jaime; Peiró Barber, Rosa María; Pérez de Castro, Ana María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The knowledge of contemporary issues is one of the outcomes recommended by different education systems, including the Spanish. This awareness skill, is basic to assure that the students are able to address societies’ ...
Aznar Más, Lourdes; Montero Fleta, Maria Begoña; Pérez Peñalver, María José; Watts Hooge, Frances Irene; García Carbonell, Amparo; Marín García, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] This paper reports on a project which emerged from the success of the
European Project INCODE (Innovation Competencies Development), where
the UPV Innovation Team EICE IEMA (Innovación en la Evaluación para la
Mejora ...
Bohórquez Gómez-Millán, María; Checa Esquiva, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] La investigación acerca del desarrollo de competencias con ABP ha crecido mucho en los últimos años, sin embargo, no se han investigado sus consecuencias sobre procesos psicosociales, como la creatividad, liderazgo ...
Godínez López, Eva Margarita; Alarcón Neve, Josefina(Universitat Politècnica de València, 2020-06-19)
[ES] Es común que se solicite a los estudiantes escribir textos con un lenguaje académico variado, pero a menudo estos reciben una evaluación subjetiva. Por esta razón, es necesario describir objetivamente el léxico como ...
[ES] En este trabajo se describe una experiencia de innovación educativa que se basó en el aprendizaje tecnocooperativo en el Grado de Psicología. Se desarrolló un instrumento de autoevaluación y se elaboraron píldoras ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
Taberna Torres, Judit; Domínguez García, Santiago; García Planas, María(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] Weblogs use is becoming more common among university teachers so, it
becomes increasingly necessary to define a good evaluation system. The
evaluation criteria of a blog should consider the operation, appearance,
evidence ...
Alba Fernández, Jesús; Rey Tormos, Romina María del(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Use the learning in a strategically, autonomously and flexibly way, throughout life, according to the pursued objective is one of the transversal competences that is control item of the subject entitled "Transducers ...
Fernández-Domene, Ramón M.; Sánchez-Tovar, Rita; Roselló-Márquez, Gemma; Batista-Grau, Patricia; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) requiere un enfoque de evaluación en el que se evalúen una serie de competencias específicas y transversales. Esta evaluación debe de tener un carácter formativo ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
Bosch Roig, Lucía; Bosch Roig, María del Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The work of the teacher is always in constant research, looking for new formulas that help
students in their learning. Thanks to an Educational Improvement Research project (PIME),
started in 2020, it has allowed ...
Cebrián de la Serna, Manuel; Monedero Moya, Juan José(Universitat Politècnica de València, 2014-05-10)
[ES] La evaluación de los aprendizajes sigue siendo uno de los elementos más controvertidos y difíciles para los docentes. Entre algunas soluciones recientes, surgen metodológicas y técnicas como las erúbricas que pretenden ...
[EN] This paper addresses the analysis of reliability and validity of two rubrics
developed by the Universitat Politècnica de València. This analysis is based
on the assessment of the presentations made by first year ...
Cabezos Bernal, Pedro Manuel; Cisneros Vivó, Juan José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2015-07-10)
[EN] The aim of this article is to present a new software package, developed at the
UPV, which let us to evaluate and to score the student’s works in an efficient
way, thus optimizing the time spent by the teacher to do ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] En este artículo se presenta una reflexión sobre el cambio de paradigma
educativo que supone la formación por competencias y, sus repercusiones en la
evaluación para promover el aprendizaje y para constatar la calidad ...