Montalbán Domingo, María Laura; Fernández-Villa, J. A.; Masanet Sendra, Claudio; Real Herráiz, Julia Irene(SAGE PUBLICATIONS LTD, 2015)
The formula derived from Zimmermann s theory is commonly used in railway track design. However, this formula depends on variables such as the ballast coefficient, which are difficult to determine. In recent years, numerical ...
Garcia Andrés, Xavier(Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] El ruido de rodadura es un fenómeno producido debido a la interacción entre la rueda y el carril e inducido por las pequeñas irregularidades existentes en la superficie de ambos. Dichas irregularidades, conocidas como ...
Loras Calvo, Diego(Universitat Politècnica de València, 2022-07-21)
[ES] Las propiedades dinámicas de la vía ferroviaria determinan aspectos tan importantes como el impacto ambiental de este medio de transporte, o el coste de su explotación. Su estudio tiene una cierta complejidad, debido ...
Real Herráiz, Julia Irene; Galisteo Cabeza, Alberto; Asensio Serrano, Tamara; Montalbán Domingo, María Laura(Research Center of the Public Institution "Vibromechanika", 2012-12)
Over the last few years, railway has reached high relevance in cities causing trouble
to citizens in form of noise and vibration in the surrounding buildings. Furthermore, these
vibrations reach higher values when ...