Serrano, J.R.; Arnau Martínez, Francisco José; Bares-Moreno, Pau; Gómez-Vilanova, Alejandro; Garrido-Requena, J.; Luna-Blanca, M. J.; Contreras-Anguita, F. J.(Elsevier, 2021-01-15)
[EN] As pollutants and fuel consumption requirements become more constraining, new internal combustion engines generation arise to fulfill future automobile market regulations. In these context spark ignition (SI) engines ...
López Juárez, Marcos(Universitat Politècnica de València, 2022-11-07)
[ES] A la luz de la crisis medioambiental y del creciente interés en el uso del H2 para avanzar hacia la Economía del Hidrógeno, esta tesis tiene como objetivo analizar y optimizar nuevas arquitecturas de sistemas propulsivos ...
Galiana Amorós, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2019-10-11)
[ES] La situación actual respecto a las emisiones de los vehículos, los ciclos WLTC y la concienciación de la sociedad está impulsando, entre otros, los vehículos híbridos. Estos vehículos
disponen de un motor eléctrico ...
[EN] Aiming at increasing fuel cell (FC) stack durability in driving conditions, part of the scientific community has focused its efforts on developing energy management strategies (EMS) for fuel cell hybrid vehicles (FCV). ...
Calero Labián, Álvaro(Universitat Politècnica de València, 2020-07-09)
[ES] Las exigencias de las normativas en cuanto a emisiones de CO2 ha empujado a los investigadores y fabricantes de motores maximizar la eficiencia de sus unidades de potencia. Con este objetivo se ha desarrollado por una ...
[EN] Advanced two-stroke engines are considered as powertrains for range extenders in hybrid electric vehicles due to size, simplicity, cost, and power density advantages. In-cylinder heat transfer is a phenomenon that ...
The paper presents a formulation of the energy management problem for Hybrid Electrical Vehicles and Plug-in Hybrid Electrical Vehicles alike, which permits to consider different cost indexes like fuel consumption, total ...