Baquero Arnal, Pau(Universitat Politècnica de València, 2017-12-21)
La Educación Abierta se ha convertido en una aproximación revolucionaria para el futuro de la educación permitiendo el acceso mundial a un gran volumen de Recursos Educativos Abiertos (REA). Un ejemplo emblemático de REA ...
Bonet Juan, María Amparo; Giménez Morera, Antonio; Capó i Vicedo, Jordi(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] Open educational resources (OER) are a key in educational innovation and
collaborative learning. Consequently, the opportunity to collaborate provides
facilitates the exchange of knowledge. This paper represents the ...
González Sorribes, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-23)
[ES] Este trabajo presenta una metodología de desarrollo e implantación de laboratorios virtuales para asignaturas de ingeniería de control, concebidos con el propósito de permitir y favorecer la no presencialidad en ...
Moraga Barrero, Patricia(Universitat Politècnica de València, 2014-03-07)
Se sitúa el marco conceptual de los Open Educational Resources (OER) atendiendo también a las relaciones de este concepto con otros términos: e-learning, open education, Resource based learning, etc. Se presentan algunas ...
González Sorribes, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This work presents a new virtual laboratory focused on process control subjects consisting
of a magnetic levitator. By means of the proposed application, the student can design the
control position of a metal part ...
Fernández-Ferrer, M.(Universitat Politècnica de València, 2019-06-29)
[EN] During the last years Massive Open Online Courses as a new learning modality have generated defenders and detractors based on different parameters such as their pedagogical design or the type of assessment they ...