Llorens Molina, Juan Antonio; Llorens de Jaime, Jesús(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[EN] The self-regulation processes are a keyfactor in learning autonomy
development. These processes involve a learning activities design which
enhances the way of giving information and feed-back. The application ...
Madrina es una aplicación Web para ayudar al profesorado a devolver los exámenes corregidos a los estudiantes y publicar las notas.
En este artículo se detalla el procedimiento para asignar a cada estudiante las páginas ...
Moreno Hernández, Esperanza(Universitat Politècnica de València, 2011-11-07)
Esta Tesis de Máster se propone aplicar el activismo queer, el feminismo pro-sexo y la práctica postpornográfica, como estrategias de deconstrucción de los binarismos de sexo y género, y como territorios posibles para la ...
Ladriñán Plaza, Javier(Universitat Politècnica de València, 2021-10-07)
[ES] El presente proyecto de fin de grado tiene su origen en el periodo laboral desempeñado en una empresa del sector metalúrgico por parte del alumno, dedicada a la fabricación de ventanas de PVC a medida y techos ...
Moreno Navarro, María Salomé; Morant, Maria; Llorente, Roberto; Sarria, Benjamín(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[EN] The role of feedback and feedforward (prospective feedback) is to report the
results of an activity along the students¿ learning progress and to provide
useful information for their immediate and near future activities ...
Infante García, Diego; Megías Díaz, Raquel; Feito Sánchez, Norberto; Belda González, Ricardo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] This paper analyses the opinion of the students regarding the evaluation system of the
laboratory sessions in two subjects of the Master's Degree in Aeronautical Engineering of
the Universitat Politècnica de València. ...
Bohigues Olivert, Caterina(Universitat Politècnica de València, 2019-11-04)
[ES] Conocer la opinión y las expectativas de los consumidores de los servicios de hostelería es, hoy en día, un aspecto muy importante de la gestión hotelera. Por otra parte, tener en cuenta el valor de la percepción de ...
[EN] The present study explored the effects of the inclusion of online practical activities (OPs), in the subject Psychological Assessment, in the Degree in Psychology. The OPs are a teaching methodology designed to support ...
Martí Campoy, Antonio; Cecilia Canales, José María; Agustí Melchor, Manuel; Atienza Vanacloig, Vicente Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The assessment of learning is a fundamental aspect of the teaching-learning process
and one that is continually evolving in the field of educational research. Assessment
systems have been questioned in the various ...
Zúñiga Durán, Olga; San Cristobal Reales, Susana(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[ES] Los cambios a los que nos enfrentamos en el Espacio Europeo de Educación Superior, unido a la reforma legal para el acceso a la profesión de abogado, por Ley 34/2006 de 30 de noviembre, hacen necesario que las ...
[EN] In order to contribute to the design of the continuous evaluation and training evaluation, this paper presents a teaching experience proposing a shared assessment, with the assistance of three independent experts ...
Bosch Roig, Lucía; Bosch Roig, María del Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The work of the teacher is always in constant research, looking for new formulas that help
students in their learning. Thanks to an Educational Improvement Research project (PIME),
started in 2020, it has allowed ...
Such Aparicio, José Miguel; Criado Pacheco, Natalia; García-Fornes, A(Asociación para el Desarrollo de la Informática Educativa ADIE, 2011)
[ES] Durante las clases en la universidad, los profesores suelen tener poca realimentación acerca de
la evolución de los alumnos. Pocos alumnos son los que responden a preguntas como: ¿Lo habéis
entendido?, ¿Alguna ...
Sánchez Dabaliña, Jorge(Universitat Politècnica de València, 2022-12-30)
[ES] El uso de sistemas basados en la retroalimentación en el ámbito artístico se inició en la segunda mitad del siglo XX al calor tanto de la reflexión teórica sobre la cibernética y la teoría de sistemas, como de la ...
Díez, Jorge(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] In the first years of university degrees, there are subjects that students perceive as the least related to the degree they are studying. Some students, faced with this situation, show a lack of motivation in these ...
Este artículo docente presenta la introducción al uso de Madrina. Madrina es una aplicación Web para ayudar al profesorado a devolver los exámenes corregidos a los estudiantes y publicar las notas. Se describen los primeros ...
Molina, Carmen B.; Navarro, Pablo; Pliego, Gema; Lemus, Jesús; Heras, Francisco; Quintanilla, Asunción(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-05-13)
[ES] Este trabajo se enmarca en la asignatura Laboratorio de Desarrollo Industrial (4º Grado en Ingeniería Química, Universidad Autónoma de Madrid). En los últimos años, se han detectado diversos aspectos en los que el ...
[EN] Teamwork is considered a valuable competence in university teaching to acquire interpersonal and cognitive skills. The main objective is to analyze the perspectives and experiences that each student has had in relation ...
Llorens Molina, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-18)
[EN] Results from weekly online self-assessment activities are shown in this work. It has been developed over two consecutive years in an introductory organic chemistry course. These activities were also complemented by ...
[EN] The implementation of successful assessment for learning practices requires a co-responsibility of students and teachers. Participative assessment practices and feedback are key elements in assessment for ...