Otey, Jeffrey Martin(Universitat Politècnica de València, 2018-01-15)
Esta investigación examinó el uso de rúbricas de ensamblaje, describiendo su evolución a partir de rúbricas de piezas, y estudió cómo afectan a la autoevaluación de los estudiantes. También se valoró la evaluación de los ...
Barrera Puigdollers, Cristina; Castelló Gómez, María Luisa; Seguí Gil, Lucía; Heredia Gutiérrez, Ana Belén; García Hernández, Jorge(TEMPUS PUBLICATIONS, DUBLIN INST TECHNOLOGY, BOLTON ST, DUBLIN, IRELAND, 2022)
[EN] In order to enhance undergraduates' understanding of mass transfer unit operations, Challenge-Based Learning (CBL) was applied in two courses on Transport Phenomena in the Food Industry. The courses are part of Agrifood ...
[EN] An approach to convey CAD quality-oriented strategies to beginning
users to create bottom-up assemblies is described. The work builds on previous
efforts in the area of single part history-based, feature-based parametric ...
[EN] The present study reports the experience of a project-based activity in which
students are asked to plan an event. It is part of a Project Management
course taught at Universitat Internacional de Catalunya, in a ...
Castelló Gómez, María Luisa; Barrera Puigdollers, Cristina; Seguí Gil, Lucía; Heredia Gutiérrez, Ana Belén; García Hernández, Jorge(IATED Academy, 2021-03-09)
[EN] Technological advances of recent times make soft skills such as critical thinking, problem solving and collaborative work essential for university graduates to progress. Also, due to the ease of access to a large ...
Jin, Beibei(Universitat Politècnica de València, 2012-11-26)
[EN] This thesis is to analyse the assessment systems used in the DLA master program. Hopefully, my evaluation will help to improve the quality of the program. It does not intend to be a summative evaluation in any way, ...
[EN] The process to evaluate students is always a committed task. Evaluation can be a way of regulating the student lessons and also a tool to help them to improve. In order to achieve our goal, teaching, learning and ...
Bohórquez Gómez-Millán, María; Checa Esquiva, Irene(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] La investigación acerca del desarrollo de competencias con ABP ha crecido mucho en los últimos años, sin embargo, no se han investigado sus consecuencias sobre procesos psicosociales, como la creatividad, liderazgo ...
[EN] This paper describes the collaborative learning task carried out in the framework of a Strength of Materials course in an undergraduate degree program in Industrial Engineering using a wiki platform as a support tool. ...
Abad, Pilar; Robles, M-Dolores(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-05)
[EN] This paper shows the implementation of a learning experience based on formative peer feedback. The experience consists in the grading of an individual assignment using a dual-evaluation with peer’s assessments method ...
[ES] En este trabajo se describe una experiencia de innovación educativa que se basó en el aprendizaje tecnocooperativo en el Grado de Psicología. Se desarrolló un instrumento de autoevaluación y se elaboraron píldoras ...
de Lucas-Santos, Sonia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] This work follows the lines of innovation of the current context of the European Higher Education Area (EHEA). It has been developed within a Teaching Innovation Project in the 2016-2017 academic year, for the subject ...
[EN] The creation of the European Higher Education Area (EHEA) has generated important changes in the
teaching and learning processes. Students have become the protagonists of their own learning
process and the task of the ...
Fernández-Domene, Ramón M.; Sánchez-Tovar, Rita; Roselló-Márquez, Gemma; Batista-Grau, Patricia; Leiva García, Rafael; García-Antón, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La metodología de Aprendizaje Basado en Problemas (ABP) requiere un enfoque de evaluación en el que se evalúen una serie de competencias específicas y transversales. Esta evaluación debe de tener un carácter formativo ...
Pérez Galán, Rafael; Cebrián Robles, Daniel; Rueda Galiano, Ana B.(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo trata de analizar hasta qué punto los alumnos son capaces de evaluar sus propios aprendizajes y los de sus compañeros (evaluación entre pares y autoevaluación) a través de la erúbrica, conociendo estándares ...
Bosch Roig, Lucía; Bosch Roig, María del Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The work of the teacher is always in constant research, looking for new formulas that help
students in their learning. Thanks to an Educational Improvement Research project (PIME),
started in 2020, it has allowed ...
[EN] The purpose of the study is to examine PechaKucha helps EFL Learners’ to enhance their Public Speaking Performances and to explore useful information regarding the PechaKucha implementation as a learning tool. This ...
[ES] La implantación de los nuevos Grados de Maestro en Educación Primaria y Educación Infantil se
presenta como una oportunidad que no debemos desaprovechar, para revisar aquellos aspectos
referidos a la evaluación del ...
Fernández March, Amparo(Universitat Politècnica de València, 2011-03-07)
[ES] En este artículo se presenta una reflexión sobre el cambio de paradigma
educativo que supone la formación por competencias y, sus repercusiones en la
evaluación para promover el aprendizaje y para constatar la calidad ...