Maza, María Teresa; Alvarez, Keyla; Uldemolins, Pilar(Universitat Politècnica de València, 2024-06-28)
[EN] A group of restaurants created a club around a lamb meat product to improve its promotion and achieve customers commitment and satisfaction. The objective is to analyse the relationship between the restaurateurs and ...
Carrilero Castillo, Agustín(Universitat Politècnica de València, 2012-05-18)
Las relaciones son la piedra angular en un sector, como el turístico, en la que las interacciones o puntos de marketing entre la empresa y sus clientes son múltiples y complejos (Gummesson, 1991). Tanto las grandes ...
DE LA TORRE CANTERO, JORGE LUIS(Universitat Politècnica de València, 2013-11-19)
Los procesos de enseñanza¿aprendizaje del ¿dibujo¿ están muy condicionados
por las herramientas gráficas empleadas. En los últimos años, han surgido
diversas tecnologías y nuevos contextos educativos (Espacio Europeo ...
Guerrero Alonso, María Amparo(Universitat Politècnica de València, 2016-01-08)
[EN] E-Learning is growing fast in recent years and its business figures are increased annually worldwide. Proper training is a key to access and remain active in a labor market as changing and exigent as the present one. ...
García, Consuelo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Challenge-based learning is a methodology that puts the student at the center of learning by involving the search for a solution to a real problem in its context, raised through an open question. At the International ...
Garcia-Marti, Elia; Martínez-Jiménez, Rocío; Ruiz-Jiménez, Mª del Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The service-learning methodology (ApS) has been shown to be valid for improving universitycompany relations and student training for access to the labor market. This methodology
.also contributes to the achievement ...
Tortosa Martínez, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The main objective of this study is to analyze the relationship between blended learning (BL) and the academic engagement of students through a systematic review, since in the last two decades and thanks to the advances ...
Suárez-Álvarez, Rebeca; Jiménez, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The use of mobile phones has become a common practice in young people's lives. Their high
consumption invites to rethink teaching practices so that they may be used as didactic tools
to develop innovative educational ...
Martínez Serrano, José Manuel(Universitat Politècnica de València, 2017-09-05)
[ES] Hoy en día, con la actual influencia de las redes sociales en nuestra vida cotidiana, surge la
necesidad para los docentes de conocer el estado emocional y satisfacción en sus clases. Es por
ello que nace este ...
Magreñán-Ruiz, Ángel-Alberto; González-Crespo, Rubén-Arístides; Jiménez-Hernández, Cristina; Orcos Palma, Lara(Universidad Internacional de la Rioja, 2024-01)
[EN] The development of computational thinking has become one of the educational priorities in several countries around the world. In this article, two experiences are described in which two block programming tools are ...
Pantoja Díaz, Odette(Universitat Politècnica de València, 2018-05-09)
Universities are currently facing strong competition given the increasing offer of university programs, as well as budget cuts at the education sector as a result of the current economic crisis. Likewise, students are more ...
Delgado Pozo, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
Actualmente los directores están desarrollando un proyecto para conocer en tiempo real el estado emocional del alumno en las sesiones docentes (clase, laboratorio, etc.). Para ello el alumno debe comunicar su estado (desde ...
[EN] The objective of this work is to encourage student-centered learning of pupils
attending the subject Psychoeducational and Psychosocial Intervention (4th
year of the Degree in Psychology). To achieve this, technological ...
Felipe Abad, Iván(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Las universidades españolas están preocupadas por ofrecer una enseñanza de calidad, para lo que es necesario estudiar las variables del proceso enseñanza-aprendizaje. En este trabajo pretendemos identificar los ...
Corona Cabrera, Alba Violeta(Universitat Politècnica de València, 2024-10-10)
[ES] Disciplinas como la mercadotecnia, la psicología y la economía se han enfocado durante décadas en el estudio de la percepción del consumidor. Hoy se sabe que la percepción es el resultado de factores intrínsecos y ...
Casado Muñoz, Raquel; Greca, Ileana M.; Tricio Gómez, Verónica; Collado Fernández, Monserrat; Lara Palma, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo se centra en el desarrollo del Plan de Acción Tutorial (PAT) de la Universidad de Burgos, Plan que inicia su experiencia en el curso académico 2009-2010. A partir del seguimiento de la implantación del ...
El nuevo PoliBuscador celebra el primer aniversario de su lanzamiento. Se mide la satisfacción de los colectivos UPV con PoliBuscador y hacerlo atendiendo a detalles para planificar actuaciones.
[EN] Currently, there is scientific evidence that the use of technological tools increases the motivation of students before the task to be developed, showing greater interest in them. Therefore, this study is based on the ...
[EN] The global pandemic caused by the emergence of the new COVID-19 has led to changes in all spheres of life as we knew it. Education has not been exempt. Institutions of the entire planet closed their rooms and the ...
Alshubbak, Ali M M(Universitat Politècnica de València, 2011-07-20)
El sector de la construcción se caracteriza por tener una serie de rasgos que le convierten en un motor económico principal. El proceso proyecto-construcción (PPC) es una descripición del ciclo de vida de la infraestructura, ...