Carrilero Castillo, Agustín(Universitat Politècnica de València, 2012-05-18)
Las relaciones son la piedra angular en un sector, como el turístico, en la que las interacciones o puntos de marketing entre la empresa y sus clientes son múltiples y complejos (Gummesson, 1991). Tanto las grandes ...
DE LA TORRE CANTERO, JORGE LUIS(Universitat Politècnica de València, 2013-11-19)
Los procesos de enseñanza¿aprendizaje del ¿dibujo¿ están muy condicionados
por las herramientas gráficas empleadas. En los últimos años, han surgido
diversas tecnologías y nuevos contextos educativos (Espacio Europeo ...
Guerrero Alonso, María Amparo(Universitat Politècnica de València, 2016-01-08)
[EN] E-Learning is growing fast in recent years and its business figures are increased annually worldwide. Proper training is a key to access and remain active in a labor market as changing and exigent as the present one. ...
García, Consuelo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] Challenge-based learning is a methodology that puts the student at the center of learning by involving the search for a solution to a real problem in its context, raised through an open question. At the International ...
Garcia-Marti, Elia; Martínez-Jiménez, Rocío; Ruiz-Jiménez, Mª del Carmen(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The service-learning methodology (ApS) has been shown to be valid for improving universitycompany relations and student training for access to the labor market. This methodology
.also contributes to the achievement ...
Tortosa Martínez, Begoña(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The main objective of this study is to analyze the relationship between blended learning (BL) and the academic engagement of students through a systematic review, since in the last two decades and thanks to the advances ...
Suárez-Álvarez, Rebeca; Jiménez, Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2023-10-06)
[EN] The use of mobile phones has become a common practice in young people's lives. Their high
consumption invites to rethink teaching practices so that they may be used as didactic tools
to develop innovative educational ...
Pantoja Díaz, Odette(Universitat Politècnica de València, 2018-05-09)
Universities are currently facing strong competition given the increasing offer of university programs, as well as budget cuts at the education sector as a result of the current economic crisis. Likewise, students are more ...
Delgado Pozo, Sergio(Universitat Politècnica de València, 2017-09-07)
Actualmente los directores están desarrollando un proyecto para conocer en tiempo real el estado emocional del alumno en las sesiones docentes (clase, laboratorio, etc.). Para ello el alumno debe comunicar su estado (desde ...
[EN] The objective of this work is to encourage student-centered learning of pupils
attending the subject Psychoeducational and Psychosocial Intervention (4th
year of the Degree in Psychology). To achieve this, technological ...
Felipe Abad, Iván(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Las universidades españolas están preocupadas por ofrecer una enseñanza de calidad, para lo que es necesario estudiar las variables del proceso enseñanza-aprendizaje. En este trabajo pretendemos identificar los ...
Casado Muñoz, Raquel; Greca, Ileana M.; Tricio Gómez, Verónica; Collado Fernández, Monserrat; Lara Palma, Ana María(Universitat Politècnica de València, 2014-12-26)
[ES] Este trabajo se centra en el desarrollo del Plan de Acción Tutorial (PAT) de la Universidad de Burgos, Plan que inicia su experiencia en el curso académico 2009-2010. A partir del seguimiento de la implantación del ...
El nuevo PoliBuscador celebra el primer aniversario de su lanzamiento. Se mide la satisfacción de los colectivos UPV con PoliBuscador y hacerlo atendiendo a detalles para planificar actuaciones.
[EN] The global pandemic caused by the emergence of the new COVID-19 has led to changes in all spheres of life as we knew it. Education has not been exempt. Institutions of the entire planet closed their rooms and the ...
Alshubbak, Ali M M(Universitat Politècnica de València, 2011-07-20)
El sector de la construcción se caracteriza por tener una serie de rasgos que le convierten en un motor económico principal. El proceso proyecto-construcción (PPC) es una descripición del ciclo de vida de la infraestructura, ...
Galdón Salvador, José Luis(Universitat Politècnica de València, 2015-03-31)
Resumen
El turismo es un sector importantísimo en el desarrollo económico de cualquier país. Ello se deriva fundamentalmente, además de por ser la mayor industria del mundo, por su efecto multiplicador sobre otras ...
Segovia Guisado, José Manuel; Cano Maganto, Andrés; Uriol Pulido, Jaime; de León González, María Eugenia; Martín López, Sonia; Egea Mota, María del Mar; Carabantes Alarcón, David; Sastre Castillo, Miguel Ángel(Universitat Politècnica de València, 2023-12-29)
[EN] The evaluation of the impact of the pandemic on the quality of teaching has been carried out using a statistical study of the variability of the students responses to some of the questions used in the online questionnaire ...
[EN] COVID-19 brought with it an educational revolution that has opened the door to new hybrid and non-face-to-face educational scenarios which enable the development of the competencies required in the curricula. The aim ...
Valdés Díaz, M.; López-Cepero Borrego, J.(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[EN] Since Spanish study plans were adapted to European Higher Education Area (EHEA), Bachelor Dissertations became mandatory in order to obtain a Degree in Psychology. Thereby, the Faculty of Psychology at University of ...
Moll Ramis, Antonio José(Universitat Politècnica de València, 2018-12-17)
El uso de la encuestas de evaluación del profesorado se encuentra ampliamente extendido en las universidades, como un indicador de calidad docente. No obstante, algunos autores señalan que este indicador puede verse afectado ...