Blancas Álvarez, Sara(Universitat Politècnica de València, 2016-05-16)
[EN] The emergence of Saul Bass in the design of title sequences in 1954 (Carmen Jones, Otto Preminger), and his dedication to this field un-til 1995 (Casino, Martin Scorsese), represented a period of experimentation and ...
Garcia Cutillas, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2023-10-30)
[ES] A lo largo de la historia del audiovisual se ha vivido una progresión constante del
producto que ha permitido al público gozar de un aumento en la calidad artística.
Este progreso también afecta al grafismo ...
Alcaraz Pagán, Mª De Las Nieves(Universitat Politècnica de València, 2016-03-21)
[EN] Saul Bass is considered as the father of contemporary title sequences. The main contribution of this work consists in verifying the close correspondences between Bass' deviced iconography, figures and visual motifs ...
Lizarazo Rodríguez, Laura Alejandra(Universitat Politècnica de València, 2024-10-04)
[ES] Este trabajo de fin de máster se enfoca en la reinvención del diseño de los títulos
de crédito iniciales de la película de Amelie, aplicando un estilo influenciado
netamente en Saul Bass, manteniendo la esencia de ...
Sanz Melguizo, Julio(Universitat Politècnica de València, 2016-05-16)
[EN] The paper reviews the legacy of Saul Bass, seminal graphic artist in the history of commu-nication and indisputable responsible for incor-porating film design as relevant discipline, from its disappearance twenty years ...