Marqués Aguado, Teresa; Solís-Becerra, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2013-07)
ÈN] Various activities and resources have been used across time to promote and enhance the learning of foreign languages. Among these, translation has been cherished or dismissed depending on the preferred teaching method ...
Gallart-Palau, Cesar; Ferrando Palomares, Irene; García-Raffi, L. M.(Sociedad Canaria "Isaac Newton" de Profesores de Matematicas, 2015-03)
[ES] Según diversos autores, las actividades dirigidas al desarrollo conjunto de las
competencias matemáticas deben relacionarse con la realidad y los procesos de
modelización matemática. El objetivo del presente trabajo ...
Giménez Rodríguez, Antoni(Universitat Politècnica de València, 2021-07-28)
[ES] Durante este trabajo de fin de máster se abordará la introducción de la tecnología Internet de las Cosas en el contexto de la enseñanza secundaria. Se propondrán actividades para la visualización de datos proporcionados ...
[EN] Technology is a cross-cutting subject of knowledge and skills in the Secondary Education curriculum. Its curricular content
demands constant changes due to the requirements posed by society and educational laws in ...
Aguado Perez, Joan(Universitat Politècnica de València, 2020-09-16)
[CA] Aquest treball final de grau inclou una part d'anàlisi, contextualització,
problemes i aportacions per desenvolupar la creativitat als alumnes
d'Ensenyança Secundària Obligatòria de la Comunitat Valenciana. La ...
Menoyo Díaz, María del Pilar(Universitat Politècnica de València, 2020-07-31)
[ES] La situación de emergencia sanitaria por la irrupción en nuestras vidas del COVID19, ha trasfomado de golpe nuestra forma de vivir, han aflorado problemas globales y se han ofrecido respuestas tanto por parte de ...
Vila Carneiro, Zaida(Universitat Politècnica de València, 2017-12-29)
[EN] This paper provides a general overview of how to teach Spanish Golden Age literature. It also offers an approach to the use of tools which can facilitate the teaching of this topic in Non-University Education in the ...
Núñez Cortés, Juan Antonio; Saneleuterio, Elia(Universitat Politècnica de València, 2021-06-30)
[EN] The development of the writing expression competence, and in particular, the argumentative competence has awoken interest among the different educational levels. The essay has been studied from different pers-pectives ...
Canet Vidal, Elvira(Universitat Politècnica de València, 2015-05-26)
El treball final de carrera presentat com “La matèria Educació Ambiental en Secundària: l’experiència en l’IES Les Foies de Benigànim”, té com objecte el desenvolupament del currículum de l’esmentada matèria optativa de ...
Arnau, M. José; Pertegás, Cristina; Alcácer, Encarna; Valero, Rebeca; Rubio, José M.(Universitat Politècnica de València, 2019-07-31)
[ES] Con objeto de visibilizar el trabajo de las mujeres en Ciencia y aprovechando que el año 2019 ha sido declarado por Naciones Unidas año internacional de la Tabla Periódica (A/RES/72/228) se ha planteado como proyecto ...
Albarracín, Lluís; Gorgorió, Núria(Universitat Politècnica de València, 2013-06-02)
[EN] In this paper we present a proposal to introducing modeling in Secondary School classrooms. The proposal is based on the use of a set of Fermi problems related to estimating large quantities. It uses the results of a ...
Vidal Agustina, María Luisa(Universitat Politècnica de València, 2021-01-14)
[ES] Este trabajo fin de máster, surge del menester y la carencia de medios en la Educación Secundaria para la realización y estudio de procesos gráficos en el campo del grabado y sistemas de reproducción.
Surge de la ...
Martín Gámez, Carolina; Prieto Ruz, Teresa; Muñoz Gallego, Antonio Roman(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-09-18)
[EN] In a globalized and constantly changing world, education must be continuously updated. This requirement plays a major role in scientific and technological education, since technology may under goes significant changes ...
Orcos Palma, L.,; Jordan-Lluch, Cristina; Magreñán, A. Alberto(Matemática Aplicada a la Ingeniería Civil ( MAIC), 2018)
[EN] We present in this paper a methodology for geometric concepts learning in high school students, using the hologram as a tool. To do this, the foundations are first established to make the hologram a means in the ...