[EN] In recent times, bladder cancer has increased significantly in terms of incidence and mortality. Currently, two subtypes are known based on tumour growth: non-muscle invasive (NMIBC) and muscle-invasive bladder cancer ...
Pérez-Esteve, Édgar; Silvestre Cerdà, Joan Albert; Bas Cerdá, María Del Carmen; Lerma-García, María Jesús; Matarredona Desantes, Nuria; Oltra Badenes, Raúl Francisco(International Association of Technology, Education and Development, 2018)
[EN] Universities all over the world are implementing a competence-based type of teaching and learning to
guarantee certain student learning outcomes at the end of the studies. To reach these student
outcomes, active ...
Panzuto Piccini, Nicolás Ariel(Universitat Politècnica de València, 2019-11-08)
[ES] El protagonismo del español como lengua extranjera es innegable y su presencia es patente en las aulas de aprendizaje de idiomas de todo el mundo. Con más de una veintena de países de habla hispana, crear un vínculo ...
Zhang, Wenna(Universitat Politècnica de València, 2022-10-02)
[ES] Hoy en día, el dominio de una segunda lengua se ha convertido en una necesidad, y el autoaprendizaje de segundas lenguas es la opción elegida por cada vez más personas. Este estudio analiza el uso de las redes sociales ...
Feito Sánchez, Norberto; Belda González, Ricardo; Megías Díaz, Raquel; Vila Pastor, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The goal of this educational innovation is to introduce the Project-Based Learning (PBL) methodology in the first course of the University Master's Degree in Computer-Assisted Integrated Manufacturing and Design of ...
Noguera Murray, Patricia Silvestre; Tortajada Genaro, Luis Antonio; Atienza Boronat, Mª Julia; Herrero Villen, María Asunción(CSIC, 2011)
In this work a strategy to improve learning outcomes of laboratory sessions of a Chemistry subject of the Bachelor's Degree in Rural and Agrifood Engineering is shown. In this experience the e-learning platform PoliformaT ...
[ES] El Grupo Docente 44 de la Universidad de Córdoba tiene una amplia experiencia en la incorporación de herramientas innovadoras en la docencia de distintas asignaturas relacionadas con el área de la Producción Animal. ...
Jia, Yue(Universitat Politècnica de València, 2019-10-21)
[ES] Los objetivos de este trabajo fin de máster son: conocer los recursos existentes en la web más populares para aprender chino como lengua extranjera; crear una plantilla para la clasificación y evaluación de los recursos ...
Cárcel Carrasco, Francisco Javier(3Ciencias, 2016-11)
[EN] The development of competence-based education is education which aims to develop fully attainable skills by learning strategies that produce in the student autonomous learning. Develop skills for autonomous learning ...
Ramallón Martínez, Juan(Universitat Politècnica de València, 2020-09-18)
[ES] Este proyecto aborda el diseño y desarrollo de un entorno de desarrollo
integrado (IDE) para la plataforma ASys. ASys es un sistema para la gestión y
corrección de ejercicios de programación de la Universitat ...
Linaje Moreno, Francisco(Universitat Politècnica de València, 2018-10-05)
El proyecto tendrá como objetivo el desarrollo de una red neuronal multicapa configurable en java para la empresa NextNight y su red social nextnightapp, sin uso de librerías de inteligencia artificial ya desarrolladas ...
Cárcel Carrasco, Francisco Javier; Peñalvo López, Elisa; Llinares Millán, Jaime; Valcuende Payá, Manuel Octavio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-10)
[EN] Employers in the construction industry are regularly and increasingly reporting hiring difficulties, since the sector is experiencing a skills shortage in spite of numerous apprenticeship schemes. According to the ...
Burgaleta Mezo, Pedro(Universitat Politècnica de València, 2016-05-09)
[EN] Learning creative activities can be seen as a demanding encounter that requires both teachers and students to enable a common place of understanding. In the particular scenario of teaching conception drawing applied ...
Sáinz González, María del Mar(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN]
This work was inspired of the lack of self-learning of Spanish as a Foreign Language resources through the Web to enhance oral communicative competence. We perform a review to global overview of resources by an ...
[ES] El cambio de metodología de enseñanza que se realizó en las prácticas de laboratorio de la asignatura “Ampliación de ciencia de materiales” fue con el propósito de sacar ventaja de las peculiaridades que presenta el ...
Pérez-Esteve, Édgar; Silvestre Cerdà, Joan Albert; Bas, María del Carmen; Lerma-García, María Jesús; Matarredona Desantes, Nuria; Oltra Badenes, Raúl Francisco(IATED, 2019-07-03)
[EN] During academic course 2017-2018 the Comunica't methodology was created to help students to self-learn all the skills needed to master the areas of domain of the general student outcome effective oral communication. ...
[EN] The Bachelor’s Degree in Agrifood and Rural Engineering at Universitat Jaume I of Castelló has implemented in the second academic year a multidisciplinary project using a Project-Based Learning as the teaching method. ...
Blasco-Igual, José; Sanchis-Sánchez, Enrique; García-Molina, Pablo; Balaguer-López, Evelyn; Georgieva, Sylvia; Sánchez-Lorente, María Montserrat(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-07-02)
[ES] Las fuentes de información son una herramienta clave en la evolución social y tecnológica actual. Si bien es cierto que no todos son beneficios. Del mismo modo, la sobreinformación es evidente y puede conducir a la ...
Morera Bertomeu, Isabel María; Atienza Boronat, Mª Julia; Climent Olmedo, María José; Iborra Chornet, Sara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-07-16)
[Otros] In this paper the experience of integrating educational platform PoliformaT
of the Universitat Politècnica de València, as technological resource to
support self-learning and assessment, in the first year, is ...
Ruiz-Bernardo, Paola; Vecino Ramos, Sonia; Rambla Nebot, José Luis(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-06-07)
[ES] La práctica reflexiva es un aspecto que otorga calidad a la enseñanza de nivel superior. Por ello en esta propuesta innovadora se busca promover los espacios y los recursos para hacer efectiva la reflexión en las ...