Salcedo Lobatón, Elizabeth(Universitat Politècnica de València, 2017-12-30)
[EN] In the 21st century, in a context of technological change in which increasing amounts of new information and knowledge is produced on a daily basis, it is considered that a fundamental transversal skill to ...
Gaeta González, Martha Leticia(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] La exigencia académica y de investigación científica que demanda la universidad, requiere que los estudiantes gestionen, analicen e integren la información de diversas fuentes, en la construcción de conocimientos de ...
[EN] Learning analytics can be used in conjunction with learner dispositions to identify at-risk students and provide personalized guidance on how to improve. Participants in the current study were students (n=192) studying ...
Benlloch-Dualde, José-V.; Haro-Valle, Valeria Alexandra; Lemus Zúñiga, Lenin Guillermo(CIDUI Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, 2018)
[ES] El objetivo principal del trabajo es utilizar los datos que proporciona la plataforma institucional de la Universitat Politécnica de València sobre las interacciones de los usuarios con la misma para, aplicando técnicas ...
[ES] La Escuela de Medicina de la Universidad Walter Sisulu tiene como objetivo la formación de médicos
competentes capaces de servir a las comunidades rurales sudafricanas y también de mejorar la situación
de salud en ...
Bort-Mir, Lorena(Universitat Politècnica de València, 2020-09-30)
[EN] Metacognition can be considered as knowledge about one's own cognitive activities and their regulation during learning processes (Flavell, 1979). Students are, then, involved in metacognitive mental activities when ...
Will, Francis; Cardoso, Walcir(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-02-12)
[EN] This case study examines the self-regulated use of Pimsleur, a Language Learning Platform (LLP), as a tool to aid in the acquisition of spoken phrases in Brazilian Portuguese (BP) and their related pronunciation. Like ...