Vara-Villodre, Maria Dolores; Baños Rivera, Rosa María; Rasal, Paloma; Rodríguez Ortega, Alejandro; Rey, Beatriz; Wrzesien, Maja; Alcañiz Raya, Mariano Luis(Elsevier, 2016-04)
The aim of this study is to evaluate the role of the type of interface device in the efficacy of a serious game that teaches emotional regulation (ER) strategies in a non-clinical sample of adolescents. We conducted a ...
Queiro-Ameijieras, C. M.; Martí-Parreño, J.; Seguí-Mas, Elies; Summerfield, L.(IATED, 2019-11-13)
[EN] Gamification is a tool that is increasingly used in the field of teaching at all levels of education, from
primary to university. Despite the fact that Business Management and Accounting have not remained
on the ...
[EN] Traditional methods for evaluating decision-making provide valuable insights yet may fall short in capturing the complexity of this cognitive capacity, often providing insufficient for the multifaceted nature of ...
CHICCHI-GIGLIOLI, IRENE ALICE; Juan-Ripoll, Carla De; Parra Vargas, Elena; Alcañiz Raya, Mariano Luis(Taylor & Francis, 2019-05-09)
[EN] Executive functions refer to higher-order cognitive processes that supervise and guide goaldirected and adaptive behaviors in response to everyday situations. The traditional measures
used to assess executive functions ...
García García, Ana del Carmen(Universitat Politècnica de València, 2024-10-24)
[ES] El presente trabajo consiste en sentar las bases para la preproducción de un videojuego titulado Belladona. Este proceso involucra el diseño y modelado de ocho personajes en 3D, así como la narrativa principal del ...
Privas-Bréauté, Virginie(Universitat Politècnica de València, 2016-05-13)
[EN] In this article, we shall examine why the creation of avatars in virtual worlds facilitates the learning of business English. We are committed to determining the factors that enable students in a French business school ...
Buendía García, Félix; García-Martínez, Sol; Navarrete-Ibáñez, Eva Mª; Cervelló-Donderis, Mª Jesús(Scuola IaD : F&D, 2013)
[EN] Nowadays, serious games are present in almost every educational
context. The current work deals with the design of serious games oriented
towards getting transferable skills in different kinds of training settings. ...
[EN] In this paper, we describe the initial process of developing what we call the Game Production Pipeline (GPP), an effort to assist and guide educators in making educational games within higher education. Noting the ...
Tipantuña Toapanta, Giovanny Javier(Universitat Politècnica de València, 2015-10-07)
[ES] Una de las tendencias actuales es el uso de juegos serios en diferentes áreas con propósitos igualmente diferentes como reducir el tiempo de aprendizaje de los empleados, eliminar el miedo al riesgo al estar en un ...
[ES] El uso de juegos serios (serious games), y de la gamificación en general, ha irrumpido con fuerza en el ámbito educativo en todos sus niveles, desde la educación primaria hasta la educación superior. Ejemplos de este ...
Moldes Rivas, Violeta(Universitat Politècnica de València, 2022-07-19)
[ES] Así como entendemos que los libros, los cuadros o las películas son un medio de divulgar, explicar, confrontar y desarrollar ideas, del mismo modo pueden serlo los videojuegos. Sin embargo, debido a su juventud, es ...
Li, Yun(Universitat Politècnica de València, 2023-10-25)
[ES] En la era de la tecnología y el rápido desarrollo de redes, la tecnología de la información ha ocupado un lugar importante en la vida cotidiana de las personas, entre ellos podemos encontrar los videojuegos. Los juegos ...
Pons, Patricia; Navas-Medrano, Samuel; Soler-Dominguez, Jose L.(Frontiers Media SA, 2022-11-18)
[EN] Virtual and augmented reality have been used to diagnose and treat several mental health disorders for decades. Technological advances in these fields have facilitated the availability of commercial solutions for end ...
Jiménez Carrasco, Alejandro(Universitat Politècnica de València, 2020-09-17)
[EN] Grupal design and development of a 3D critical videogame prototype, classified in the exploratory puzzle typology. The report documents the ideation, conceptualization and implementation of the first ...
Reina Sáez, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2020-09-17)
[EN] Groupal design and development of a 3D critical videogame playable prototype, classified as explorative puzzle. The report covers the interactive narrative (levels, maps, mechanics, etc.), character animation ...
Nácher-Soler, Vicente Ernesto; García Sanjuan, Fernando; Jaén Martínez, Francisco Javier(CEUR Workshop Proceedings, 2015)
[EN] Games are an ideal mechanism to design educational activities with preschool children. Moreover, an analysis of current kindergarten curricula points out that playing and games are an important basis for children ...
Rodríguez Ortega, Alejandro; Rey, Beatriz; Alcañiz Raya, Mariano Luis; BAÑOS, R.; Guixeres Provinciale, Jaime; Wrzesien, Maja; Gómez Martínez, Mario; Pérez López, David Clemente; Rasal, Paloma; Parra Vargas, Elena(IOS Press, 2012)
The aim of this paper is to describe GameTeen, a novel instrument for the assessment and training of Emotional Regulation (ER) strategies in adolescent population. These new tools are based on the use of 3D serious games ...
[EN] An effective warning attracts attention, elicits knowledge, and enables compliance behavior. Game mechanics, which are directly linked to human desires, stand out as training, evaluation, and improvement tools. Immersive ...
Quiroz Palma, Patricia Alexandra(Universitat Politècnica de València, 2024-02-02)
[ES] El conocimiento se considera un activo esencial en las organizaciones para gestionar adecuadamente las actividades diarias; pero también es importante que las personas cuenten con los conocimientos, formación y ...
Murgui Sanchis, Vicente(Universitat Politècnica de València, 2021-10-07)
[ES] La rápida evolución tecnológica que se ha producido en los últimos años ha desarrollado una gran variedad de nuevas tecnologías informáticas y de la comunicación, entre ellas se encuentra la Realidad Aumentada. La ...