Monge Hernández, Carmen Lidia(Universitat Politècnica de València, 2016-07-19)
[ES] En un contexto en el que las universidades tienen cada vez más dificultades para disponer de financiamiento del Estado y decidir en la forma en que desarrolla sus funciones, es necesario visibilizar el rol de la ...
Gómez-Chacón, I.M.; Ortuño, T.; De la Fuente, A.(Universitat Politècnica de València, 2020-06-29)
[ES] Aprendizaje-Servicio es una metodología que adquiere cada vez más relevancia en el ámbito universitario. Cómo método de enseñanza busca vincular el aprendizaje del estudiante con el servicio a la comunidad generando ...
[ES] Este artículo pretende dar a conocer el trabajo llevado a cabo por un pequeño grupo de docentes y técnicos del Vicerrectorado de Responsabilidad Social
y Cooperación a través del Centro de Cooperación
al Desarrollo ...
[EN] This paper presents the first results of the innovation and educational improvement project FUSIONA, which combines the transversal learning of German as a foreign language (GFL), the interdisciplinary learning, the ...
Ruiz, H. E.(Universitat Politècnica de València, 2016-06-30)
[EN] Law schools as professional training
institutions of central importance in
the life of a society, must give not just a
formal relevance but real importance to
teaching methods that promote a type of
deep and ...
Sastre, Susana; Pablo-Lerchundi, Iciar; Rey Rodríguez, Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] University service-learning presents clear strengths for comprehensive training, due to its experiential nature, socially committed and linked to the community. Through their participation in
the project presented, ...
López-Fernández, Iván; Benítez-Porres, Javier(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Bridging the connections between what students learn in the university and practice in real professional settings is a secular aspiration of higher education. Service learning is a methodology aimed at encouraging ...
Giraldo Dueñas, Silvana(Universitat Politècnica de València, 2021-09-24)
[ES] Este trabajo final de grado: El artista fuera de su medio, es un proyecto bajo la metodología del aprendizaje-servicio, en el cual se registra una primera introducción a la mediación cultural. Se ha desarrollado en ...
Belenguer-Cortés, Luz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-05-31)
[EN] This project (MIGPRO) aims to inspire and engage university students in a silent reality the world faces nowadays: migration. Through a collaboration between an NGO (The Red Cross - Castellón) and students from the ...
[EN] Based on a case study, this article analyzes the effects of introducing Service Learning in the curriculum of a study abroad US Center. Explaining institutional motivations as well as resistances, this research shows ...
San-Miguel, Teresa; Megias, Javier; Serna, Eva; Calabuig, Silvia; Morales, José Manuel; Montoliu, Carmina; Monleón, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-03-15)
[ES] Los grupos tutorizados de la asignatura “Biología” de 1º de Medicina (Universitat de València) son un entorno estupendo en el que desarrollas actividades que aúnen el carácter formativo conceptual con el desarrollo ...
Blanc Clavero, Sara; Gil-Salom, Daniela(Universitat Politècnica de València, 2019-06-19)
[ES] El presente trabajo recoge un estudio comparativo entre dos asignaturas dis-tintas, Alemán académico y profesional A1 y Planificación y dirección de proyectos TI con alumnado de dos niveles académicos diferentes, ...
González Alonso, María Yolanda; Bustamante Díez, María Lourdes(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] An innovative teaching proposal is presented linked to the acquisition of curricular content,
skills, attitudes and values by providing a service to the elderly in a rural area. The aim of
this study is to analyse ...
[EN] This paper presents an experience of a service learning program in underprivileged Microenterprises. It shares the experience of Program for Research, Assistance and Teaching of Small Enterprises, an innovative model ...
[EN] This service learning collaboration combines community service with academic learning. With that purpose, a collaboration network was created between the University of Valencia and Escola Gavina, a preschool, primary ...
Harmer, Sandra; Anton, Michael(Editorial Universitat Politècnica de València, 2024-06-24)
[EN] In order to feel better prepared for the challenges of teaching chemistry in multicultural and multilingual classrooms, the Institute of Chemistry Education (IDC) at the University of Vienna has launched a teacher ...