[EN] This paper presents the results of a computational investigation of the aerodynamic choking mechanism
in a variable geometry turbine, which is widely used in automotive turbocharging. RANS and URANS
numerical ...
[EN] In this work, the effect of high injection pressures and ambient gas properties on diesel spray penetration and spreading angle are studied. To this end a multi-hole piezoelectric injector was used,
and MIE-scattering ...
Ortiz Álvarez, Noelia(Universitat Politècnica de València, 2020-07-29)
[ES] El objetivo de este proyecto es la realización de un estudio CFD sobre el desarrollo del flujo transónico en la primera etapa de IGV(estátor)-rotor de una turbina axial. En la primera parte del estudio, se analiza una ...
Galindo, José; Tiseira, Andrés-Omar; Navarro, Roberto; Lukas Benjamin Inhestern; Echavarria-Olaya, Juan David(MDPI AG, 2023-04)
[EN] The flow through the stator vanes of a variable geometry turbocharger turbine can reach supersonic conditions and generates a shock wave on the stator vanes, which has a potential impact on the flow loss as well as ...
Echavarría Olaya, Juan David(Universitat Politècnica de València, 2023-09-04)
[ES] En los turbocompresores con turbina de geometría variable (VGT por sus siglas en inglés) los vanos del estator se mueven a una posición cerrada para generar una contrapresión durante el modo de frenado del motor. De ...
[ES] La transición de régimen supercrítico a régimen subcrítico cuando el número de Froude Fo aguas arriba esta próximo a la unidad da lugar a un tren de ondas estacionario llamado resalto hidráulico ondulatorio. La ...