García-Fayos, Beatriz; Sancho, M.; Arnal Arnal, José Miguel; Zuriaga Agusti, E.; López-Hernández, Irene(IATED, 2021-03-09)
[EN] Experimentation in Chemical Engineering III is a compulsory subject of the third course, semester B of the Chemical Engineering Degree at the Universitat Politècnica de València. It is the last experimental subject ...
Sainz de Abajo, Beatriz; de la Torre-Díez, Isabel; López-Coronado, Miguel; Aguiar Pérez, Javier; de Castro Lozano, Carlos(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[ES] Los beneficios de la gamificación, como instrumento pedagógico para la motivación de los alumnos en su proceso de aprendizaje, están sobradamente demostrados. Este enfoque lúdico, basado en la competitividad que ofrece ...
[EN] The growing use of mobile devices has motivated the development of a wide range of applications to help manage the students’ participation in the classroom. Socrative allows the lecturer to use multiple-choice ...
In the last two years the Universitat Politècnica de València (UPV) has implemented the evaluation of key transversal competences in its degrees. The objective is to offer an added value both for UPV s graduates and their ...
Maset-Llaudes, Amparo; Cabedo, David(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] La incorporación de los dispositivos electrónicos a los tradicionales métodos de aprendizaje ha dado lugar a la llamada e-learning, que en el presente trabajo se considera como una iniciativa enfocada a mejorar el ...
Plaza Casado, Paola; De La Orden De La Cruz, Carmen; Escamilla Solano, Sandra(Editorial Universitat Politècnica de València, 2018-09-26)
[EN] The disconnection between university and business is one of the permanent debates in the educational and business spheres. This fact causes that the students feel demotivation when not appreciating the application of ...
Esteve Turrillas, Francesc; Armenta, Sergio; Herrero, José Manuel(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] University students of experimental sciences degrees usually go to the
laboratory of practices without having prepared the corresponding activity.
This fact leads to a poor preparation of them translated into an ...
Ferrándiz, E.; Puentes, C.; Moreno, P. J.; Flores, E.(Universitat Politècnica de València, 2016-10-03)
[EN] This paper describes a teaching experience using Socrative, a third party electronic tool, for real-time questioning in lectures of Econometrics. Econometrics is a theoretical-practical subject, but traditionally a ...
Cardona Serrate, Fernando; Atarés-Huerta, Lorena(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-05-07)
[ES] La ludificación (gamification) se utiliza con frecuencia como elemento motivador y dinamizador en el aula, permitiendo introducir actividades recreativas durante la lección magistral. En general es bien aceptada por ...
Miralles Armenteros, Sandra; García Juan, Beatriz(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-08)
[ES] La adaptación del sistema universitario español al Espacio Europeo de Educación Superior ha cambiado el proceso de enseñanza-aprendizaje, permitiendo adquirir nuevas habilidades y competencias al alumnado. El nuevo ...
Bello Pintado, Alejandro; Merino Diaz de Cerio, Javier(Universitat Politècnica de València, 2017-06-07)
[EN] The introduction of new technologies in teaching is a challenge that teachers in Oprations Management have to deal with. "Socrative" is an application created in 2010 by profesor Amit Maimon, from School of Management ...
[EN] The aim of the research presented in this work is to investigate how innovative teaching formats, based on student-centred activities, may help first year university students to deal with the difficulties in the ...
Serrano Lara, J. Javier; Fajardo Magraner, Félix(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-06-26)
[EN] The teacher-student technology gap and the lack of attention in the design of attractive and motivating learning methodologies often result in student´s demotivation and poor academic performance. To this end, from ...