García-Oliver, José M; Novella Rosa, Ricardo; Micó, Carlos; Khalid, Usama Bin(Elsevier, 2022-06-14)
[EN] The reduction of the carbon footprint of internal combustion engines and the pollutant emissions is mandatory
for the survival of this technology. In this sense, e-fuels are considered as a potential pathway to achieve ...
Benajes Calvo, Jesus Vicente; Martín Díaz, Jaime; García Martínez, Antonio; Villalta Lara, David; Warey, Alok; Domenech Llopis, Vicente; Vassallo, Alberto Lorenzo; Vassallo(SAE International, 2015-09)
In the last two decades engine research has been mainly focused on reducing pollutant emissions. This fact together with growing awareness about the impacts of climate change are leading to an increase in the importance ...
Vargas Lewiski, Felipe de(Universitat Politècnica de València, 2022-01-10)
[ES] La reducción de emisiones en motores de combustión interna (MCI) es uno de los mayores desafíos técnicos de la sociedad. Aunque están surgiendo nuevas tecnologías para la movilidad, el ICE seguirá teniendo un papel ...
Lupini González, Gabriel Francisco(Universitat Politècnica de València, 2019-09-04)
[ES] La formación de hollín es un fenómeno que ocurre en gran parte de los procesos de combustión, siendo un precursor natural de las partículas sólidas emitidas a la atmósfera. Debido al acoplamiento entre procesos físicos ...
Bermúdez, Vicente; Serrano Cruz, José Ramón; Piqueras, P.; García Afonso, Óscar(SAGE Publications, 2011)
Diesel particulate filters (DPF) are becoming a standard technology in diesel engines because of the need for compliance with forthcoming regulations regarding soot emissions. When a great degree of maturity in management ...
Olmeda Ramiro, Iván(Universitat Politècnica de València, 2024-01-18)
[ES] En los últimos años, el interés por el desarrollo de motores de aviación limpios y eficientes se ha incrementado debido al impacto perjudicial sobre la salud y el medio ambiente ocasionado por los sistemas de combustión ...
García Ventura, Cristian(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] En este trabajo se lleva a cabo la caracterización del proceso de regeneración del filtro de partículas de un motor Diesel de Renault, el K9K EURO6d-temp.
Para ello, se ha tenido en cuenta el impacto del aumento de ...
Buitrago García, Jorge Enrique(Universitat Politècnica de València, 2016-04-08)
[EN] Laser-induced incandescence (LII) is an optical diagnostic technique that can be used to measure the concentration and primary-particle size distributions of soot with high selectivity. This technique consists of rapid ...
Xuan, Tiemin; Maes, Noud; García-Oliver, José M; De Leon-Ceriani, Daiana; Pachano-Prieto, Leonardo Manuel; He, Zhixia(Elsevier, 2022-12)
[EN] Experimental and numerical studies on the soot characteristics of Spray A flames were conducted with a focus on the effects of different split injection strategies in high-pressure high-temperature vessels within the ...
Salinas Medina, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-01-07)
[ES] Se ha estudiado la aplicación y capacidad de la técnica de espectroscopia de impedancia electroquímica para la evaluación de la degradación y contaminación de aceites en uso. Se ha planteado la definición del procedimiento ...
Gil Martínez, Carlos(Universitat Politècnica de València, 2020-10-29)
[ES] La formación de hollín durante el proceso de combustión está fuertemente ligada a la longitud de despegue de la llama, ya que esta afecta de manera notable a la cantidad de aire englobado en el chorro de combustible. ...
López, J. Javier; García-Oliver, José M; García Martínez, Antonio; Villalta-Lara, David(Elsevier, 2019-07-05)
[EN] This paper describes a radiation model for diesel sprays that can predict the heat losses based on spray characteristics to the spray plume due to radiation. The model is based on three sub-models: spray model, soot ...
Khalid, Usama Bin(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] La reducción de la huella de carbono de los motores de combustión interna y de las emisiones contaminantes es imprescindible para la supervivencia de esta tecnología, especialmente para vehículos medianos y pesados. ...
Patil, Chaitanya Yashvant(Universitat Politècnica de València, 2020-09-02)
[ES] Hoy en día, las regulaciones sobre emisiones de los automóviles se están haciendo más estrictas. Además de los ciclos de homologación estándar, actualmente se están empezando a considerar nuevos métodos de homologación ...
Cardona Vargas, Santiago(Universitat Politècnica de València, 2017-08-29)
This work presents the measurements of the study of two piezoelectric injectors in a new vessel of high pressure and high temperature, available in the research group CMT-Motores Térmicos, which has big optical accesses ...
[EN] The abatement of particulate matter in gasoline direct injection (GDI) engines requires the use of particulate filters. In turn, the optimisation of their regeneration is based on a deep knowledge of the soot oxidation ...
Pastor, José V.; Micó, Carlos; De Vargas Lewiski, Felipe; Khalid, Usama Bin(Elsevier, 2024-12-15)
[EN] Ducted Fuel Injection (DFI) is a strategy still in development, which has proved to be effective in reducing soot emissions in compression ignition engines. It works by driving the spray, formed by a high-pressure ...
[EN] The utilization of Ethanol in compression ignition engines has demonstrated great potential for reducing greenhouse gas emissions and breaking the NOX-soot trade -off relationship. However, it is usually necessary to ...
Pastor, José V.; García-Oliver, José M; Mico Reche, Carlos; Garcia-Carrero, Alba Andreina; Gómez, Arantzazu(MDPI AG, 2020-08)
[EN] Featured Application This work contributes to the understanding of the macroscopic characteristics of the spray as well as to the evolution of the combustion process for alternative fuels. All these fuels have been ...
[EN] Different air management strategies, Miller timing and internal EGR (iEGR), have been studied on internal combustion engines with the objective of decreasing NOx emissions. This paper explores heavy duty diesel engine ...