Costa Venâncio da Silva, Bruno Rafael; Andión Herrero, Maria Antonieta(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-07-19)
[EN] With the intention of studying the reality of the teaching of Spanish as a foreign language in Brazil and its different varieties, 25 teachers who work at the Institutos Federais from the states of Rio Grande do Norte ...
Fan, Yubing(Universitat Politècnica de València, 2021-10-18)
[ES] El tema de esta investigación es el desarrollo de un estudio comparativo del modelo de enseñanza del español como lengua extranjera tradicional y el asistido por ordenador en universidades chinas. Con el desarrollo ...
Chen, Xingyu(Universitat Politècnica de València, 2017-10-26)
[EN]
This paper is a methodological approach to learning spanish as a foreign language based on the differences in nonverbal communication, specially designed for chinese students.
Panzuto Piccini, Nicolás Ariel(Universitat Politècnica de València, 2019-11-08)
[ES] El protagonismo del español como lengua extranjera es innegable y su presencia es patente en las aulas de aprendizaje de idiomas de todo el mundo. Con más de una veintena de países de habla hispana, crear un vínculo ...
Liu, Fumeng(Universitat Politècnica de València, 2020-10-14)
[ES] El aprendizaje de lenguas asistido por dispositivos móviles (MALL) es una
modalidad de aprendizaje relativamente innovadora que permite superar algunas
limitaciones de la enseñanza tradicional, como las restricciones ...
Li, Rui(Universitat Politècnica de València, 2022-10-27)
[ES] Este trabajo expone la situación actual en China de la aplicación de la metodología AICLE para el aprendizaje de lenguas extranjeras y de ELE en particular. Para ello, se realiza un estudio bibliográfico y se propone ...
Hu, Chun(Universitat Politècnica de València, 2020-10-26)
[ES] Debido al creciente interés por el español como lengua académica y profesional en la universidad china, la presente propuesta de investigación tiene como punto de partida el análisis de rasgos seleccionados de correos ...
ADEL HAMED, AMR(Universitat Politècnica de València, 2014-09-25)
[EN] Language teaching today has its importance in the landscape of globalization, so this area gets a lot of attention. This work belongs to the field of Applied Linguistics in the Teaching of Spanish as a foreign language. ...
Rodríguez Rodríguez, María Nayra; García-Perera, Dara(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-15)
[EN] In the present article we intend to make a reflection on the introduction of target language literature in foreign language
classrooms. We will analyze the use of short-short stories as a didactic resource in Spanish ...
Yu, Chen(Universitat Politècnica de València, 2024-07-31)
[ES] En el actual ecosistema mediático, en el que predomina la hiperconectividad y el acceso a los contenidos a través de dispositivos inteligentes, el pódcast ha adquirido una popularidad cada vez mayor. Se trata de ...
Domene Benito, Rocío; Jódar Sánchez, José Antonio(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN] The family is the foundation and unifying force of children’s education. New family models have emerged in the last decades including single-parent, homosexual, and multicultural families. If this is an everyday ...
Asensio Pastor, Margarita Isabel(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN] In the last ten years, the teaching and learning of Spanish as a foreign language has undergone an increase in children and young learners. This has obliged specialists and teachers to reconsider the communicative ...
Sáinz González, María del Mar(Universitat Politècnica de València, 2016-12-29)
[EN]
This work was inspired of the lack of self-learning of Spanish as a Foreign Language resources through the Web to enhance oral communicative competence. We perform a review to global overview of resources by an ...
Sifrar Kalan, Marjana; Pregelj, Barbara(Universitat Politècnica de València, 2018-12-27)
[EN] Children’s and youth literature (CYL) has a great potential for encouraging reading both in mother tongue and foreign language (FL), although its use in a FL classroom is scarce but necessary. This paper presents some ...
Falero Parra, Francisco Javier(Editorial Universitat Politècnica de València, 2016-07-15)
[EN] Numerous studies have highlighted the negative impact of suffering anxiety during the acquisition process of a foreign
language and how this fact affects oral skills. This article shows the results of a research ...
Palacios Martínez, Ignacio Miguel; Fernández-Dobao, Ana(Universitat Politècnica de València, 2024-07-08)
[EN] Taking as a reference the main descriptive and pedagogical grammars of Spanish, instructional treatments, and previous studies on gender processing, this paper examines the difficulties that Spanish students of different ...
Hu, Jia(Universitat Politècnica de València, 2021-10-21)
[ES] Este trabajo presenta una visión del estado actual en China de la integración de las TIC en el aprendizaje del español como lengua extranjera en la enseñanza secundaria. Además, mediante el análisis de los resultados ...
Wang, Yiran(Universitat Politècnica de València, 2021-09-17)
[ES] Con el modelo de comunidad global y la continua ampliación de los intercambios entre China y los países hispanohablantes en los últimos años, el Español como Lengua Extranjera (ELE) es cada vez más importante en China. ...
Gimeno Sanz, Ana(Universitat Autònoma de Barcelona, 2018)
[ES] El enfoque de este artículo es el análisis de datos recogidos después de realizar un
proyecto de telecolaboración a lo largo de un semestre con 12 estudiantes avanzados de español
provenientes de una universidad media ...