Diaz Concejal, Adrián(Universitat Politècnica de València, 2024-10-13)
[ES] La intervención que se plantea analizar se ha desarrollado como un taller educativo en clases de jóvenes de primero de bachillerato, de entre 16 y 17 años, en diferentes centros educativos públicos y privados de la ...
[EN] The COVID-19 pandemic forced a rapid transition from onsite to online learning spaces for initial teacher education (ITE); with Universities even adopting new modes of pedagogy and assessment. This study explores: (1) ...
Gómez Martín, María Esther; Alonso Díaz, Marina; García Félix, Vicenta Eloína; Fernández March, Amparo(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The traditional role of the university teacher must adapt to the new demands of society to
serve a very dynamic and varied student. For this reason, universities must not only innovate
in their pedagogical models, ...
Pino, G.; Cerdas, Y.; González, C.(Universitat Politècnica de València, 2019-12-30)
[ES] Este ensayo busca aportar a la discusión relacionado con la construcción de universidades más inclusivas e interculturales, desde la sistematización de la estrategia adoptada por la Universidad Nacional (UNA) en Costa ...
Ramirez Banzo, Eduard(Editorial Universitat Politècnica de València, 2020-04-28)
This study considers the influence that classmates can have over a student’s learning process in an individual sport. “Others” are defined as classmates who, through peer relations, become agents of education and establish ...