Acosta, Rogelio; Cabrera García, Suitberto; Vega, Luis Manuel; Cabrera, Asela; Acosta, Nersa(Universidad Nacional de Colombia, 2014)
[EN] An iterative method for the adjustment of curves is obtained by applying the least squares method reiteratively in functional subclasses, each defined by one parameter, after assigning values to the rest of the ...
Mateo Vaello, Jaime(Universitat Politècnica de València, 2022-10-06)
[EN] The supply chain is the sequence of components that give businesses the structure they
need to carry out product development. The primary goal is to reach the market by
meeting customers’ needs.
Collaboration and ...
Espí Belenguer, Elia(Universitat Politècnica de València, 2015-01-22)
[ES] El objetivo principal de este proyecto es el de elaborar un material didáctico que respalde la labor de los docentes y que explique, a su vez, la historia, el funcionamiento y la evolución del sistema capitalista de ...
Tomás Gómez, Leticia(Universitat Politècnica de València, 2017-12-12)
El presente trabajo de fin de grado tiene como propósito aunar dos temas
diversos como es el turismo y los materiales de construcción, el ocio con el aprendizaje.
Recorriendo las calles y disfrutando de la arquitectura, ...
Sun, Fengze(Universitat Politècnica de València, 2021-01-18)
[ES] El propósito de este Trabajo Fin de Máster es estudiar la implementación actual de la clase invertida (CI) en China y hacer algunas recomendaciones sobre este método de enseñanza. Primero, se presenta la definición ...
Abejón Mendoza, Paloma; Martínez Solana, María Yolanda; Terrón López, María José(Universitat Politècnica de València, 2011-04-09)
[ES] El Sistema Europeo de Transferencia de Créditos (ECTS) expresa un auténtico cambio en la metodología de la Educación Superior europea. Un modelo más avanzado en el que el alumno pasa de la docencia por enseñanza, ...
Martín del Pozo, María Ángeles(Editorial Universitat Politècnica de València, 2017-07-11)
[EN] CLIL (Content and Language Integrated Learning) and EMI (English Medium Instruction) practices have outpaced theory and teacher training. There is a need to provide answers to some of the key issues such as the language ...
Pons-Martí, A.; Barreiro, J.C.; Fernández-Alonso, M.; Martínez-León, Ll.; Giménez Valentín, Marcos Herminio; Monsoriu Serra, Juan Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2014-03-24)
[EN] The Valencian Network of Educational Innovation in Optics consists of three groups from the Universitat de València, Universitat Jaume I, and Universitat Politècnica de València. The participants in the network present ...