[EN] The teaching model based on the master class and one-way communication, with the student, has going changing since the incorporation of Higher Education into the European Higher Education Area. In this process change, ...
Lucas Domínguez, Rut; Vidal Infer, Antonio; Ferragud Domingo, Carmel; Valderrama Zurian, Juan Carlos; Cuenca Lorente, Mar(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] The concern of the teaching staff to improve the teaching quality of the Scientific Documentation and Methodology subject that is taught in the first year of the Degree in Pharmacy (and double degree in Pharmacy and ...
This paper describes our on-going research into first and foreign language use in Content and Language Integrated Learning (CLIL) classrooms. First, we compiled a corpus for indirect observation of twenty YouTube videos ...
[ES] La implantación en España del Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) ha supuesto un cambio
sustancial en las prácticas tradicionales de la enseñanza universitaria, introduciendo importantes
cambios tanto en ...
Lapeña Gallego, Gloria; Mayor Iborra, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[ES] El Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) es un método de enseñanza caracterizado por la resolución de un problema real utilizando conocimientos interdisciplinares. Proponemos el diseño de un ABP en la asignatura ...
Vidal Gandía, Germán(Universitat Politècnica de València, 2019-04-02)
[ES] El enunciado del TFG pretende materializar los objetivos y principios de las Ciudades Educadoras.
Se trata de proyectar un centro para la docencia, la formación y la cultura, en definitiva, un espacio que cumpla ...
[EN] The use of graphic material as support in the teaching of basic disciplines in Health Sciences
constitutes a key factor in the teaching-learning process. Traditionally said graphic material
have consisted of ...
Cámara Estrella, África María; Díaz Pareja, Elena Mª; Ortega Tudela, Juana Mª(Universitat Politècnica de València, 2015-08-28)
[ES] La incorporación al Espacio Europeo de Educación Superior (EEES) está produciendo un cambio sustancial en los planteamientos tradicionales de la Educación Superior en España: el foco de atención está ahora en el ...
Alfalla-Luque, Rafaela; Martínez-Lorente, Ángel R.(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-12)
[EN] Since the topic of Operations Management and Technology is a key element of the science of management, and, therefore, it is explained in both business and engineering schools, the study of its best teaching methods ...
Acosta-Manzano, Irene(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-02-04)
[ES] El campo de las emociones tanto positivas como negativas en el aprendizaje de lengua extranjera por adultos se caracteriza por la escasez de investigaciones. Por este motivo, se inició un Grupo de Trabajo en la Escuela ...
Junquera Cimadevilla, Beatriz; Aranda, María Mitre; Perez Lopez, Susana(Editorial Universitat Politècnica de València, 2012-12)
[EN] The main objective of this paper is to show how issues usually beyond Operations Management teaching (for example, literature or cinema) may be used as a mean to strengthen students¿ managerial abilities. In this paper ...
Lapeña Gallego, Gloria; Mayor Iborra, José(Editorial Universitat Politècnica de València, 2019-09-30)
[EN] The master's degree in Fine Arts is a preliminary step for those students who
intend to complete a PhD. For this reason, the programme includes a
compulsory subject whose objective is the acquisition of the ...
[EN] The University of Burgos faced the 2010-2011 academic year the challenge of
starting a new Degree in Technical Architecture, which was the adaptation of
the technical architecture studies in Spain according to Bologna ...
Bosch Roig, Lucía; Bosch Roig, María del Pilar; Lleonart García, Melani; Madrid García, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2022-10-28)
[EN] The work of the teacher is always in constant research, looking for new formulas that help
students in their learning. Thanks to an Educational Improvement Research project (PIME),
started in 2020, it has allowed ...
Vidaurre Garayo, Ana Jesús; Gámiz González, Mª Amparo; Tort Ausina, Isabel; Molina Mateo, José; Serrano Jareño, María Antonia; Meseguer Dueñas, José María; Riera Guasp, Jaime; Martín Cabezuelo, Rubén; Quiles Casado, Susana de la Salud; Gómez Tejedor, José Antonio(Editorial Universitat Politècnica de València, 2021-09-28)
[EN] This study analyzes the opinion of the students and their academic performance in two groups of the subject of Physics for Computer Science of the Bachelor's Degree in Informatics Engineering of the Universitat ...
Sosa Díaz, María José; Palau Martín, Ramón Félix(Universitat Politècnica de València, 2018-12-28)
[EN] Currently, the “Flipped Classroom” is one of the pedagogical models that are revolutionizing the field of education, and it may be a way for changing the higher education. However, there is insufficient evidence yet ...
[ES] El vertiginoso desarrollo tecnológico del mundo actual brinda a las universidades presenciales la posibilidad de ofrecer nuevas alternativas formativas como la enseñanza a través de Internet o eLearning, que permite ...
Alonso de la Varga, Marta Elena; Lomillos Pérez, Juan Manuel; Cadenas Álvarez, Dorian; Molina Díaz, Antonio; Rodríguez Villalobos, Javier; Safir Jabeen, Muhammad Qadir; González Montaña, José Ramiro(Universitat Politècnica de València, 2015-11-25)
[ES] Durante los últimos años la concienciación de los consumidores sobre la importancia del bienestar de los animales destinados a la producción de alimentos ha ido en creciente aumento. Así, se han desarrollado ...
González Lucas, Ángela(Universitat Politècnica de València, 2022-07-20)
[ES] El contexto educativo actual demanda formas de intervención que, según la Organización
para la Cooperación y Desarrollo Económicos, OCDE, capaciten al alumnado para la
resolución de retos y la toma de decisiones ...
[EN] One of the main challenges of higher education is knowing how to adapt the
training of students to the continuous need for innovation and research, a
fundamental pillar in our education, being used as a differentiating ...